آغاز رزمایش طرح ترافیک زمستانی در استان کرمان

صبح امروز ۲۳ آذرماه، همزمان با سراسر کشور، طرح ترافیک زمستانی در استان کرمان، با حضور استاندار کرمان، فرمانده انتظامی استان کرمان، مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان کرمان و سایر مسئولین استانی در محل پایگاه امداد و نجات جاده‌ ای جمعیت هلال احمر شهرستان سیرجان واقع در گردنه خانه سرخ آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ صبح امروز ۲۳ آذرماه، طرح زمستانی پلیس راه استان کرمان، با حضور دکتر فداکار استاندار کرمان، سردار ناظری فرمانده انتظامی استان کرمان، فلاح مدیر عامل هلال احمر استان، عراقی زاده مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان، دکتر صابری رئیس اورژانس دانشگاه علوم پزشکی کرمان و سایر مسولان استانی در گردنه خانه سرخ واقع در جاده بردسیر به سیرجان آغاز شد.

آغاز رزمایش طرح ترافیک زمستانی در استان کرمان

تمام محورهای مواصلاتی استان کرمان و ۲۵ گردنه برفگیر به طول یک هزار و ۷۵ کیلومتر تا ۲۵ اسفند ماه شاهد حضور نیروهای پلیس‌ راه، راهداری، هلال‌ احمر، اورژانس، آتش‌ نشانی و امدادخودرو در این طرح هستند، تا ترافیکی روان و مسیری ایمن برای مسافران رقم بزنند.

آغاز رزمایش طرح ترافیک زمستانی در استان کرمان

محمدمهدی فداکار استاندار کرمان در این مراسم با تقدیر از عوامل اجرای این طرح در راستای تامین امنیت جاده‌ ها و محورهای مواصلاتی استان گفت: مردم ما لایق و شایسته بهترین خدمات هستند.

وی بر آموزش‌ های مردمی و راهنمایی آنها برای سفرهای زمستانی تاکید و بیان کرد: شهروندان به توصیه‌ های پلیس‌ راه، راهداری و هلال احمر در سفرهای زمستانی توجه داشته باشند.

استاندار کرمان افزود: شهروندان تجهیزات مناسب سفرهای زمستانی را به همراه داشته باشند و بدون تدبیر به جاده نزنند.

آغاز رزمایش طرح ترافیک زمستانی در استان کرمان

فرمانده انتظامی استان کرمان در مراسم شروع طرح زمستانی ۱۴۰۱ استان کرمان گفت: این رزمایش توسط فرماندهی کل انتظامی کشور و با محوریت سردار "هادیان فر" رییس پلیس راهور فراجا در تمامی کشور مخصوصا در استان کرمان با علمداری همکارانم در پلیس راه شمال و جنوب و تمامی فرماندهان انتظامی و یگان ویژه آغاز می شود.

سردار "ناظری" افزود: مسافرانی که در این ایام و در گردنه های برف گیر دچار مشکلاتی می شوند از جمله ماندن در راه، برف گیر شدن و خودشان و جانشان در خطر است، نیروهای امدادی به یاری آنها می شتابند.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: امداد رسانی و نجات جان مردم در اولویت ترین اقدام در این طرح زمستانی است۔

سردار "ناظری" با بیان اینکه در این طرح تمامی نهادهای دولتی پای کار هستند، گفت: محورهای استان کرمان در کشور یکی از پرحجم ترین محور های ترددی است.

وی تاکید کرد: استان کرمان رتبه سوم کشور در میزان کالایی که بارگیری میشوند را دارد؛ همچنین استان کرمان رتبه چهارم کشور در حمل و نقل و وسایط نقلیه مسافربری با بیش از سه هزار و هشتصد دستگاه را داراست.

آغاز رزمایش طرح ترافیک زمستانی در استان کرمان

فرمانده انتظامی استان کرمان با بیان اینکه بیش از ۶۰ درصد از جانباختگان رانندگی در محور های استان مربوط به خودروهای سواری است، اظهار داشت: توجه به این حوزه بسیار مهم است.

سردار "ناظری" با بیان اینکه در ۲۵ گردنه برفگیر استان که بیش از ۱۰۵۷ کیلومتر طول این محور هاست بارندگی و لغزندگی را داریم گفت: علاوه بر این تعداد در تمامی راه ها که ۲۹۰۰۰ کیلومتر است، بارندگی را داریم و شاهد لغزندگی مسیر ها هستیم.

وی خاطرنشان کرد: بیش از ۱۲۶ تیم راهور و انتظامی با ۳۴۰۰۰ نفر نیرو ، هم عوامل انتظامی و هم عوامل پلیس راه آماده خدمت رسانی به مردم هستند.

آغاز رزمایش طرح ترافیک زمستانی در استان کرمان

سرهنگ علی رضایی رئیس پلیس‌ راه شمال استان کرمان نیز گفت: بیش از یک هزار کیلومتر گردنه برفگیر در استان داریم و طی ۱۳ مرحله به صورت شبانه‌ روزی نیروهای پلیس‌ راه در این محورها حضور می‌ یابند.

وی افزود: ۷ هزار تیم گشتی پلیس‌ راه در سطح استان کرمان در طرح ترافیکی زمستانی مشارکت دارند.

آغاز رزمایش طرح ترافیک زمستانی در استان کرمان

احسان عراقی زاده مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ ای شمال استان گفت: هر ساله از ۱۵ آذر تا ۲۵ اسفند عملیات راهداری زمستانی اجرا می‌ شود و ۴۵۰ نیرو و ۳۸۰ دستگاه ماشین‌ آلات سبک و سنگین با ۴۵ اکیپ راهداری در راهدارخانه‌ های استان حضور دارند.

آغاز رزمایش طرح ترافیک زمستانی در استان کرمان

رضا فلاح مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمان نیز گفت: هلال‌ احمر متولی امداد و نجات در شرایط اضطراری است و با سرمایه انسانی اعم از داوطلبان، امدادگر، تیم‌ های واکنش سریع و هوایی به کمک حادثه‌ دیدگان می‌ رود.

وی بیان کرد: ۶۸ درصد حوادث‌ پوششی توسط هلال احمر، جاده‌ ای است و ۳۰ پایگاه جاده‌ ای ثابت و موقت با ۵۰۰ امدادگر آماده پوشش حوادث هستند.

آغاز رزمایش طرح ترافیک زمستانی در استان کرمان

دکتر محمد صابری رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر مرکز حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز خاطرنشان کرد: ۱۷۶ پایگاه اورژانس شهری و جاده‌ ای در استان در طرح ترافیکی زمستانی همکاری دارند.

آغاز رزمایش طرح ترافیک زمستانی در استان کرمان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha