استاندار کرمان: دشنام مردم را بر خنده دشمن ترجیح می‌ دهم

استاندار کرمان با اشاره به اینکه اکثر فریب خوردگان اغتشاشات اخیر استان آزاد شدند، گفت: هیچ‌ یک از مسئولان امنیتی و انتظامی به دنبال انتقام‌جویی نیستند و بنای ما شنیدن حرف‌ های مردم است، دشنام مردم را بر خنده دشمن ترجیح می‌دهم و نوکری مردم به آقایی عالم می‌ ارزد، زیرا در شرایط اقتصادی ما را همراهی کردند.

به  گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ در آستانه سومین سالگرد شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی، نشست هم‌ اندیشی استاندار کرمان با اصحاب رسانه پیرامون برنامه‌ های سالگرد و آماده‌ سازی استان برای میزبانی هر چه بهتر از زائران سردار دلها برگزار گردید.

این نشست شامگاه ۲۹ آذر ماه در محل هتل جهانگردی کرمان برگزار و معاونان سیاسی، عمرانی، توسعه مدیریت و اقتصادی استاندار، برخی از مدیران کل ستادی استانداری، مدیران کل ارشاد شمال و جنوب استان و معاون شهردار کرمان نیز حضور داشتند، تا پاسخگوی سئوالات خبرنگاران در راستای برگزاری سومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی باشند.

لزوم آماده‌ سازی روحی جهت سومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی در فضای اجتماعی توسط رسانه‌ ها

دکتر محمد مهدی فداکار استاندار کرمان در ابتدای این نشست، گفت: استانداری کرمان در برگزاری برنامه‌ های سومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی به عنوان پشتیبان فعالیت دارد و وظیفه داریم زیرساخت‌ ها را برای برگزاری هر چه باشکوه‌ تر مراسم فراهم کنیم.

وی ادامه داد: امسال با فروکش کردن بیماری کرونا و کاهش محدودیت‌ ها، پیش‌ بینی بر حضور جمع کثیری از زائران مزار شهید سلیمانی در کرمان است و ما وظیفه داریم زیرساخت‌ های برنامه فراهم شود.

استاندار کرمان تصریح کرد: ساماندهی و ایجاد مسیرهای دسترسی در گلزار شهدا، خدمات زیربنایی از جمله برق، آب و فیبرنوری در مزار شهید سلیمانی فراهم شده و مشکلی از این نظر وجود ندارد.

فداکار اظهار داشت: یکی از این نگرانی‌ ها، خطر وجود سنگ ۵۰ تنی در بالای کوه‌ های مسجد صاحب‌ الزمان در جوار گلزار شهدا بود، که جلسات تخصصی و کارشناسی در این رابطه برگزار و این قطعه سنگ خرد و برداشته شد.

وی خاطرنشان کرد: از تمام ظرفیت‌ های استان برای رفع خطر احتمالی این قطعه سنگ به کار گرفته شد.

استاندار کرمان ابراز داشت: برای برگزاری مراسم سالگرد شهید سلیمانی دستگاه‌ های زیادی نقش دارند و همه کمک می‌ دهند. تمام ظرفیت اسکان مهمانسراهای ادارات و دستگاه‌ های اجرایی نیز برای پذیرایی از مهمانان آماده شده است.

فداکار، آماده‌ سازی روحی در فضای اجتماعی توسط رسانه‌ ها را مورد اشاره قرار داد و افزود: در کنار تامین زیرساخت‌ ها، آماده‌ سازی روحی در فضای اجتماعی نیز باید ایجاد شود، تا مردم پای کار بیایند و آمادگی لازم برای میزبانی از مهمانان را در سومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی داشته باشند.

وی اذعان داشت: همه تدابیر دیده شده، اما مردم باید آمادگی داشته باشند. از سراسر کشور شاهد حضور مهمانان در استان خواهیم بود و کار باید به بهترین نحو پیش رود.

استاندار کرمان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: آدم هیچ شخص و جریان سیاسی نیستم. اعتقادی دارم و پای آن می‌ ایستم. انتقادات، پیشنهادات و صحبت‌ ها را می‌ شنوم و روی آنها بررسی می‌ کنم.

فداکار با تأکید بر ضرورت انتقال صمیمت، خلوص، تواضع و مردمداری شهید سلیمانی به میهمانان و زائران‌ گفت: شهید سلیمانی به گردن بشریت حق دارد.

وی به جانمایی سه دستگاه بخاری پلار اهدایی در خیمه نزدیک به مزار شهید سلیمانی، تأکید بر گسترش فرهنگ کمک به زائر، راه‌اندازی اتاق خبر در گلزار شهدا برای سهولت کار خبرنگاران در ایام سالگرد هم اشاره کرد.

استاندار کرمان، در خصوص ساخت تندیس برای شهید سلیمانی، اظهار کرد: خانواده شهید سلیمانی موافق ساخت مجسمه و تندیس نیستند، هر چند کار هنری‌، کار سختی است و باید به خوبی انجام شود.

فداکار با اشاره به اغتشاشات اخیر کشور، بیان کرد: بیشتر فریب خوردگان استان کرمان آزاد شدند، همه آنها بچه‌ های خودمان هستند و تعداد کمی عامل دشمن هستند.

وی خاطرنشان کرد: هیچ‌ یک از مسئولان امنیتی و انتظامی به دنبال انتقام‌ جویی نیستند و بنای ما شنیدن حرف‌ های مردم است، دشنام مردم را بر خنده دشمن ترجیح می‌ هم و نوکری مردم به آقایی عالم می‌ ارزد، زیرا در شرایط اقتصادی ما را همراهی کردند.

استاندار کرمان، همچنین از برگزاری جشنواره یادمان ولایت ویژه جنوب استان در پنجشنبه هفته آینده و با حضور وزیر ارشاد خبر داد.

استاندار کرمان: دشنام مردم را بر خنده دشمن ترجیح می‌ دهم



اقدامات ایمنی و امنیتی مراسم سالگرد سردار دلها انجام شده است


معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان از انجام تمهیدات لازم برای برگزاری مراسم سومین سالگرد شهید سلیمانی و تدارک دو رزمایش امنیتی و ایمنی قبل از آغاز هفته مقاومت خبر داد.

رحمان جلالی ابراز داشت: موکب‌ ها نیز به لحاظ تهدیدات احتمالی بیوتروریسم توجیه ‌شده‌ اند، کمیته بین‌ الملل و شهدای حماسه ۱۷ دی(حادثه تشییع شهید سلیمانی) برنامه‌ های خوبی تدارک دیدند.

وی؛ از پیش‌ بینی برنامه‌ های سالگرد شهید سلیمانی در شهرستان‌ ها نام برد و تصریح کرد: با توجه به حماسه مردم کرمان در ۱۷ دی ماه سال ۹۸ در تشییع پیکر مطهر شهید سلیمانی، پیگیر دیدار مردم کرمان با مقام معظم رهبری در این روز در سال‌ های آتی هستیم.

تکمیل کارهای زیربنایی مجموعه گلزار شهدا


معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گفت: قطعه سنگ بزرگ و غیرایمن در کوه‌ های مشرف به مسجد صاحب الزمان و گلزار شهدای کرمان، با ایمن سازی‌ های لازم، خرد و به پایین کوه منتقل شد.

سید مصطفی آیت‌ اللهی موسوی، افزود: وزن این سنگ حدود ۵۰ تن بود و باید در تدابیر دقیق و کارشناسی برداشته می‌ شد و این کار مدت زمان زیادی را نیاز داشت، در این مدت برخی بحث کوه‌ خواری را مطرح می‌ کردند که اینگونه نبود و در راستای سلامتی و ایمنی مردم اقدامات انجام شد.

وی، درباره طرح ساماندهی گلزار شهدا گفت: به دلیل نزدیکی سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی فعلا به طرح جامع ورود پیدا نکردیم، لذا اصلاح مجموعه گلزار را در دستور کار قرار دادیم و طرح ترافیک آن مصوب و به مرحله اجرا رسید.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان، صریح کرد: اصلاح و بازگشایی معابر و نصب علائم ترافیکی انجام و برای روشنایی منطقه حدود سه کیلومتر شبکه جدید برق احداث شد.

آیت‌ اللهی‌ موسوی ادامه داد: برای رفع مشکل آب این منطقه منبع آب ۳۰ هزار لیتری نصب شده و دیگر مشکلی در زمینه آب در گلزار وجود ندارد؛ ۶۰ شیر آب برای موکب‌ ها، ۸ چشمه سرویس بهداشتی سیار در گلزار و ۲ سرویس حمام نصب شده است.

وی، با بیان اینکه کارهای زیربنایی مجموعه گلزار تقریبا تمام شده، خاطرنشان کرد: کارهای زیرسازی پارکینگ نیز انجام شده و تا سالگرد به اتمام می‌ رسد.

منبع: استانداری کرمان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha