شروع واکسیناسیون" لمپی اسکین" دام های سنگین در استان کرمان

معاونت سلامت اداره کل دامپزشکی استان کرمان از شروع واکسیناسیون لمپی اسکین در دام‌ سنگین از در استان خبر داد و گفت: پیش بینی می شود ۴۰ هزار راس دام سنگین در استان تا پایان دی ماه واکسینه شوند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ دکتر صدیقه کاظمی نیا از شروع واکسیناسیون لمپی اسکین در دام‌سنگین در استان خبر داد و گفت: بیماری لمپی اسکین‌ یکی از بیماری‌ های شایع غیر مشترک دام در فصول گرم سال و علی الخصوص در خشکسالی‌ ها بوده و هدف از اجرای این طرح پیشگیری از اشاعه بیماری در صنعت دامپروری استان در زمان فصل گرم می باشد.

وی افزود: در جهت کاهش عوارض خشکسالی بر صنعت دامپروری استان، اداره‌ کل دامپزشکی استان با پیگیری های صورت گرفته واکسن لمپی اسکین به‌ عنوان یکی از بیماری های شایع در خشکسالی را تأمین و با استفاده از تمام توان بخش خصوصی و دولتی به‌ صورت رایگان این طرح را در استان شروع نموده است.

معاونت سلامت اداره کل دامپزشکی استان کرمان تصریح کرد: پیش بینی می شود؛ ۴۰ هزار راس دام سنگین در استان کرمان تا پایان دی ماه واکسینه شوند.

دکتر کاظمی نیا، اعلام کرد: در صورت ابتلای دام‌ ها به این بیماری، خسارات زیادی متوجه دامدار خواهد شد؛ لذا از همه‌ دامداران استان برای مقابله با این بیماری درخواست همکاری داریم.

وی عامل این بیماری را نوعی ویروس و عامل انتشار این بیماری را پشه‌ها و حشرات دانست و اضافه کرد: در صورت ابتلای دام به این بیماری، عارضه‌ های پوستی، تب و سقط جنین از علایم بارز این بیماری است.

معاونت سلامت اداره کل دامپزشکی استان کرمان، سم‌ پاشی و ضدعفونی جایگاه‌ های دامی را در کنار واکسیناسیون به موقع، بهترین راهکار مقابله با شیوع این بیماری برشمرد و خاطرنشان کرد: این بیماری بین انسان و دام مشترک نیست.

اداره کل دامپزشکی استان کرمان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha