لزوم توجه بیشتر بانک‌ ها به پرداخت وام ازدواج و فرزندآوری

استاندار کرمان در جلسه شورای بانک های استان کرمان، گفت: وام‌ های ازدواج و فرزندآوری باید در اولویت بانک‌ های استان کرمان قرار گیرد و بانک ها این مسئله را بیشتر مورد توجه قرار دهند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ محمدمهدی فداکار در جلسه شورای هماهنگی بانک‌ های استان کرمان با تاکید بر اینکه هدف از تسهیلات بانکی ایجاد اشتغال است، اظهار داشت: عموماً تسهیلات تبصره ۱۶ که تسهیلات خرد اشتغالزایی است به ایجاد شغل می‌انجامد.


وی با اشاره به ۳۰ هزار میلیارد تومان خسارت ناشی از سرمازدگی در استان کرمان، پرداخت تسهیلات به کشاورزان برای جبران خسارات را ضروری دانست.


استاندار کرمان توجه بانک‌ ها به وام‌ های ازدواج و فرزندآوری به عنوان اولویت را مورد تاکید قرار داد و افزود: بانک‌ ها نسبت به پرداخت تسهیلات قرض‌ الحسنه حتما همکاری کرده و گزارش فعالیت‌ های خود را هم ارائه کنند.


فداکار، تصریح کرد: سهمیه دستگاه‌ هایی که امکان جذب تسهیلات خود در تبصره ۱۶ را ندارند به دستگاه‌ های دیگر داده می‌شود، ضمن اینکه عقب‌ افتادگی بانک‌ های استان کرمان در پرداخت تسهیلات باید جبران شود.


وی؛ تکریم ارباب رجوع و مراجعان بانک‌ ها را یک اولویت دانست و گفت: متاسفانه گزارش‌ ها، برخورد نامناسب برخی از کارمندان با مردم را اعلام کرده‌ اند، که حتماً این موارد را پیگیری می‌کنیم.


دبیر شورای هماهنگی بانک‌ های استان، نیز ابراز داشت: نسبت مصارف به منابع استان کرمان تا پایان آبان ماه سال جاری ۸۱ درصد است، در حالی که متوسط کشور به غیر از تهران در این زمینه ۷۲.۹ درصد است.


محمدی، رتبه اول کرمان در مقایسه با استان‌ های بزرگ کشور در زمینه نسبت مصارف به منابع را یادآور شد و گفت: رشد منابع کشور در آبان ماه نسبت به پایان سال گذشته ۱۷.۸ درصد بوده در حالی که رشد منابع استان کرمان در این بازه تقریبا ۱۶.۶ درصد است.


حسین مهرابی سرپرست معاونت اقتصادی استانداری کرمان نیز در این جلسه از بانک ها درخواست کرد: تا عقب ماندگی استان در بحث تبصره ماده ۱۶ را تا پایان سال جبران کنند.

استانداری کرمان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha