حماسه ۹ دی، روز تاریخ‌ ساز ملت ایران است

استاندار کرمان حماسه ۹ دی را روز تاریخ‌ ساز ملت ایران دانست و گفت: شعار نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی برای دشمنان ایران قابل هضم نیست.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ محمدمهدی فداکار در گفتگوی ویژه صدا و سیمای مرکز کرمان در آستانه روز بصیرت عنوان کرد: ۹ دی ماه در ایران تاریخ‌ ساز شد و به عنوان روز بصیرت و میثاق امت با ولایت مشهور و ماندگار شد.


وی با اشاره به حوادثی که در انتخابات دوره دهم ریاست جمهوری رخ داد و فضای اجتماعی و سیاسی بعد از آن ابراز داشت: در جریان‌ های رخ‌ داده دشمن به دنبال سوء استفاده بود و نقش پررنگ شبکه‌ سازی‌ های خارجی برای مردم مشهود شد.


استاندار کرمان افزود: اوج اتفاقات در روز عاشورای ۸۸ رخ داد و زمانی که مردم اهانت به پرچم عزای امام حسین(ع) و آن حوادث را دیدند، به میدان آمدند.


فداکار گفت: در اتفاقات و حوادث اخیر نیز مردم با حضور خود در ۱۳ آبان همچنان تاریخ‌ ساز شدند، دشمن علیرغم سرمایه‌ گذاری و اینکه به دنبال ایجاد انشقاق اجتماعی بود، اما با حضور مردم در صحنه موفق نشد.


وی از کینه‌ توزی دشمنان جمهوری اسلامی ایران نیز سخن گفت و بیان کرد: مسلما دشمن دست از دشمنی بر نمی‌ دارد؛ همان طور که در یک سال گذشته با دیدن سرعت حرکت دولت در دیپلماسی فعال و روابط خارجی به ویژه با کشورهای همسایه خشمگین شد، درباره پیاده‌ روی عظیم اربعین تلاش بر تفرقه‌ انگیزی داشتند و فوت یک خانم بهانه‌ ای شد تا دشمن عصبانیت خود را تخلیه کند.


استاندار کرمان گفت: مردم کار بزرگی کردند و با دشمن همراهی نداشتند، علیرغم اینکه در حوزه اقتصادی مشکلاتی وجود دارد، اما مردم با دشمن همراهی نکردند و وفادار به نظام و کشور خود هستند.


فداکار اظهار داشت: دوره‌ هایی مدیریت دنیا در دست عده‌ای خاص و وابسته به شرق و غرب بودند، اما شعار "نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی" برای دشمنان ایران قابل هضم نیست.


وی تصریح کرد: تحولات سیاسی کشور ما توسط مردم تصمیم‌ گیری می‌ شود، اما دشمن نمی‌ خواست انقلاب شکل بگیرد و الگوی جمهوری اسلامی ایران به دنیا معرفی شود. با این حال تفکر انقلاب اسلامی در دنیا گسترش یافت.


استاندار کرمان به اقدامات دولت سیزدهم نیز اشاره و عنوان کرد: یکی از اقدامات دولت کاهش تورم و کنترل نقدینگی بود، ابتدای امسال حذف ارز ترجیحی را اجرا کرد، زیرا به دلیل قیمت پایین برخی کالاها، قاچاق صورت می‌ گرفت و این رانت بزرگ برای سودجویان حذف شود.


فداکار تاکید کرد: نرخ رشد اقتصادی در سال جاری به ۳.۴ درصد رسیده که شاخص مثبتی است، در استان کرمان نیز نرخ بیکاری بیش از دو درصد کاهش یافته است، ضمن اینکه عملکرد دولت سیزدهم در واردات واکسن و کنترل کرونا را شاهد هستیم.


وی با بیان اینکه همه تلاش دولت برای خدمت است، بیان کرد: مهمترین کار برای مردم ایجاد اشتغال است و بسیاری از مشکلات اجتماعی و معیشتی ناشی از بیکاری است.


استاندار کرمان، اشاره کرد: یکی از طرح های مهم سرمایه‌ گذاری در استان طی ماه‌ های اخیر کلنگ‌ زنی کارخانه تولید سلول‌ های خورشیدی در ماهان است، که برای هزار نفر اشتغال مستقیم ایجاد می‌ کند.


فداکار، ادامه داد: طرح تولید لاستیک‌ های فوق سنگین نیز با حضور وزیر صمت سه هفته قبل کلنگ زنی شد و ۸ هزار میلیارد تومان سرمایه‌ گذاری و هزار نفر اشتغال ایجاد می‌ کند.


وی به سومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سیمانی نیز اشاره و عنوان کرد: امسال بعد از دو سال شرایط سخت کرونایی، بدون محدودیت مراسم سالگرد شهید سلیمانی را خواهیم داشت و پیش‌ بینی جعیت زیادی را در کرمان داریم و حداکثر تلاش را به کار می‌ بندیم تا مراسم به خوبی برگزار شود.


استاندار کرمان یادآور شد: وظیفه اصلی ما و دستگاه‌ های اجرایی، پشتیبانی است، سپاه محور اصلی برنامه‌ هاست. در حوزه بین‌ المللی و داخلی برنامه‌ ریزی شده و در کرمان تلاش زیادی در حوزه عمرانی و زیرساختی صورت گرفته است.


فداکار تصریح کرد: حدود ۳۰۰ موکب در ورودی‌ های استان و نقاط مختلف شهر کرمان به ویژه گلزار شهدا به زائران شهید سلیمانی خدمات خواهند داد.


وی خاطرنشان کرد: شهید سلیمانی به گردن بشریت و تاریخ حق دارد و امیدواریم بتوانیم به خوبی مراسم سالگرد شهید را برگزار کنیم.

استانداری کرمان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha