آغاز کمپین واکسیناسیون تکمیلی و بیماریابی سل در اتباع استان کرمان

مدیر گروه مبارزه با بیماری های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان از آغاز کمپین واکسیناسیون تکمیلی و بیماریابی سل در اتباع غیر ایرانی از تاریخ ۱۰ دی ماه به مدت سه ماه در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ دکتر سعید صحبتی، در این زمینه گفت: این طرح در وزارت بهداشت با همکاری اداره کل اتباع و مهاجرین کشور، معاونت سلامت آموزش و پرورش، سازمان جهانی بهداشت و کمیساریای عالی پناهندگان و یونیسف، به صورت سراسری در کشور برگزار می شود.

وی افزود: در دو دهه گذشته ۱۳ تا ۱۴ درصد از مبتلایان به بیماری سل را اتباع غیرایرانی تشکیل داده اند.

مدیر گروه مبارزه با بیماری های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان ادامه داد: در پنج سال گذشته، این میزان به ۳۵ درصد افزایش یافته است، به طوری که در سال ۱۴۰۰، یک پنجم بیماران شناسایی شده غیر ایرانی بوده اند.

دکتر صحبتی تصریح کرد: بیش از ۹۷ درصد از موارد غیرایرانی نیز شامل تبعه افغانستان بوده اند.

وی تاکید کرد: هدف اصلی این کمپین، حفظ سلامت جامعه از طریق ایمن نمودن اتباع غیرایرانی و بیماریابی در آنها به عنوان یک گروه پرخطر است.

مدیر گروه مبارزه با بیماری های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: در این کارزار، واکسن فلج اطفال خوراکی به همه گروه هدف زیر ۱۵ سال فارغ از سابقه واکسیناسیون تجویز می شود.

صحبتی افزود: همچنین واکسن سرخک و اوریون، یا سرخک، سرخجه و اوریون نیز در همه افراد ۹ ماه تا ۱۵ سال در گروه هدف، صرف نظر از سابقه واکسیناسیون آنها، تزریق می شود.

وی بیان کرد: تمامی خدمات بهداشتی درمانی اولیه به جمعیت پناهندگان، همانند جمعیت ایرانی و به صورت رایگان ارائه می شود.

مدیر گروه مبارزه با بیماری های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان، خاطرنشان کرد: این کمپین در دو مرحله انجام می شود، مرحله اول در دی ماه ۱۴۰۱ عملیات واکسیناسیون تکمیلی و مرحله دوم بیماریابی سل است، که از بهمن ۱۴۰۱ لغایت اردیبهشت ۱۴۰۲ انجام می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha