بیش از ۵هزار کلاس درس در استان کرمان نیازمند مقاوم‌ سازی می باشند

مدیر روابط عمومی اداره کل نوسازی مدارس استان کرمان، گفت: استان کرمان استان پهناوری است و در حال حاضر بیش از ۵هزار کلاس درس در این استان نیازمند مقاوم‌ سازی یا تخریب و بازسازی هستند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ مهندس سید عماد موسوی در رابطه با برچیدن مدارس کانکسی در استان کرمان؛ گفت: در حال حاضر برنامه‌ سازمان نوسازی مدارس کشور این است؛ که در قالب طرح شهید پناهی، مدارس کانکسی مستقل با جمعیت دانش‌ آموزی بالای ده نفر تا مهرماه آینده در کشور و استان کرمان برچیده شوند.

وی با اشاره به اینکه این طرح همچنین مدارس سنگی خشکه‌ چین را نیز شامل می‌ شود؛ افزود: معیار اینکه مدرسه‌ ای در طرح شهید پناهی قرار گیرد این است که؛ نخست بالای ده نفر دانش‌ آموز داشته باشد و دوم اینکه کانکسی مستقل باشد.

مدیر روابط عمومی اداره کل نوسازی مدارس استان کرمان، تصریح کرد: منظور از مدارس کانکسی مستقل، مدارسی است که فاقد هرگونه ساختمان هستند و مدارسی مثل دبستان شهید مطهری روستای دریاچه که ساختمان آموزشی دارند؛ اما به علت کمبود فضا از کانکس هم در کنار ساختمان شان استفاده می‌ کنند، کانکسی مستقل محسوب نمی‌ شوند.

مهندس موسوی ابراز داشت: استان کرمان استان پهناوری است و در حال حاضر بیش از ۵۰۰۰ کلاس درس در این استان نیازمند مقاوم‌ سازی یا تخریب و بازسازی هستند.

وی ادامه داد: در حال حاضر با توجه به محدودیت‌ های بودجه قطعا نمی‌ توان در یک سال تمام این ۵۰۰۰ کلاس درس را بازسازی یا مقاوم‌ سازی کرد، امّا ما بر اساس اولویت‌ ها و نیازها در حال انجام وظیفه هستیم.

مدیر روابط عمومی اداره کل نوسازی مدارس استان کرمان اظهار داشت: با همت همکاران بنده در اداره کل نوسازی مدارس، از ابتدای سال تا کنون بیش از ۶۰۰ کلاس درس به بهره‌ برداری رسیده است و ۴۰۰ کلاس دیگر هم تا پایان سال به بهره‌ برداری خواهد رسید، این یعنی افزوده شدن بیش از ۱۰۰۰ کلاس درس جدید به فضاهای آموزشی استان تنها در یک سال؛ این آمار نشاندهنده‌ حرکت عظیمی است که در نوسازی مدارس آغاز شده است.

مهندس موسوی، با اشاره به نقش مهم خیّرین در جبران کمبود فضاهای آموزشی، بیان کرد: مدرسه‌ سازی امری فرانسلی و فراحاکمیتی است و جا دارد که این اندیشه و فرهنگ در جامعه رواج پیدا کند و افراد خیّر و توانمند برای ورود به عرصه‌ مدرسه‌ سازی تشویق شوند.

اداره کل نوسازی مدارس استان کرمان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha