عهد کودکان دبستانی با حاج قاسم

با حضور معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش، آیین پایانی جشنواره کشوری "عهد کودکان دبستانی با حاج قاسم" در دانشگاه فرهنگیان استان کرمان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ آیین پایانی جشنواره کشوری "عهد کودکان دبستانی با حاج قاسم" با حضور معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش، مدیران کل این معاونت در وزارت متبوع، جمعی از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، معاونان آموزش ابتدایی ادارات کل آموزش و پرورش استان های کشور، مدیرکل، مدیران و روسای آموزش و پرورش استان، کودکان برگزیده و اولیای آنها و...در سالن اجتماعات دانشگاه فرهنگیان استان کرمان برگزار شد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان در این آئین گفت: در این جشنواره ۱۰۰ اثر از بیش از ۱۰۰ هزار اثر رسیده به دبیرخانه به عنوان برگزیده انتخاب شده اند، که در این مراسم از صاحبان آثار برگزیده تجلیل می شود.

رضا رضایی خطاب به دانش آموزان، عنوان کرد: شهید سلیمانی از روستایی دور افتاده برخاست و جهانی شد، هر کدام از شما هم می توانید یک شهید قاسم سلیمانی باشید.

عهد کودکان دبستانی با حاج قاسم

حرکت تربیتی امروز از برکت مکتب شهداست

رئیس کمیسیون اقتصادی و نماینده مردم شهرستان های کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در آیین پایانی جشنواره کشوری عهد کودکان دبستانی با حاج قاسم گفت: حرکت تربیتی که امروز در جامعه شاهدیم از برکت مکتب شهداست.

محمدرضا پورابراهیمی افزود: جشنواره عهد کودکان دبستانی با حاج قاسم کار ارزشمندی است که طی آن فرزندان ما با مکتب شهدا به ویژه شهید قاسم سلیمانی آشنا می شوند.

وی بیان کرد: ارسال بیش از ۱۰۰ هزار اثر به دبیرخانه جشنواره پیام های زیادی دارد، هر قدمی در راستای ترویج مکتب شهدا برداریم جهادی است که اثرش از شهادت کمتر نیست.

نماینده مردم شهرستان های کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: همه ما باید مسیری را بپیماییم که در آن عطر شهادت جاری باشد.

عهد کودکان دبستانی با حاج قاسم

مکتب شهید سلیمانی باید در اعمال ما جاری باشد

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان در آیین پایانی جشنواره کشوری عهد کودکان دبستانی با حاج قاسم گفت: عنوان "مکتب شهید سلیمانی" مدال افتخار اهدایی رهبر معظم انقلاب به حاج قاسم بود.

حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی، تصریح کرد: شهید قاسم سلیمانی در خانواده ای مذهبی تحت تربیت پدر و مادری عزیز در روستایی دور افتاده پرورش یافت و جهانی شد.

وی افزود: برادر حاج قاسم نقل می کند؛ که مادر، همیشه غذای من و قاسم را مشترک ظرف می کرد و قاسم چند بار از مادر خواسته بود که غذایش را از غذای من جدا کند، روزی که غذایش از من جدا شد متوجه شدیم که کمی از غذا را می خورد و بقیه آن را می برد مدرسه و به همکلاسی هایش می دهد که جز نانی خشک چیزی نداشتند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان اظهار داشت: حاج قاسم دفترها و مدادهایش را هم تقسیم می کرد و به آنهایی که نداشتند می بخشید، که نشان از مهر و عشق او به همکلاسی هایش داشت.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی، با بیان اینکه اسم دبستان ابتدا ادبستان بوده، گفت: دبستان یعنی محل یادگرفتن ادب و محل شکل گیری پایه اصلی تربیت اسلامی، نقل شده که حاج قاسم به دیدن نوه اش در مهد کودک می رفت و معتقد بود باید برای کودکان ارزش قائل شد و خاطره هایی این گونه تا همیشه در ذهن بچه ها می ماند.

وی تاکید کرد: مکتب شهید سلیمانی باید در اعمال ما جاری باشد و مثل او به نکات ریز تربیتی توجه کنیم.

عهد کودکان دبستانی با حاج قاسم

اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha