سهم ۵۰ درصدی کارخانه لاستیک بارز کرمان در تولید لاستیک کشور

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در حاشیه دیدار از کارخانجات لاستیک سازی بارز، گفت: با توجه به اینکه لاستیک بارز سهم بیش از ۵۰ درصدی لاستیک کشور را دارد، طرح توسعه لاستیک بارز بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که به زودی تجهیزات نصب و راه‌ اندازی آزمایشی انجام شود.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ محمدمهدی فداکار در حاشیه بازدید از کارخانجات لاستیک بارز کرمان، با بیان اینکه کشور نیازمند صادرات است و اگر قیمت منطقی شود صادرات رانتی حذف خواهد شد، گفت: صادرکنندگان از محل کالایی که به بازار وارد می‌ شود صادر می‌کنند، یعنی ۷۰ درصد سهم‌ را از تنظیم بازار و ۳۰ درصد سهم را خودشان تامین می‌ کنند.

وی ادامه داد: صادرکنندگان عملا از سهم تنظیم بازار برای صادرات استفاده می‌ کنند ، که این کار درست نیست و باعث آشفتگی تنظیم بازار داخلی و مانع صادرات خواهد شد و نوعی رانت در بازار اقتصادی است که سعی می‌ کنیم جلوی این تخلفات را بگیریم. ‌


نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به ارائه گزارش مدیرعامل و اعضای هیات مدیره این مجموعه گفت: علیرغم مشکلات سال گذشته، وضعیت تولید در این کارخانه براساس ظرفیت اسمی انجام شده و کار با رویکرد مثبت جلو می‌ رود.

محمدرضا پورابراهیمی عنوان کرد: با توجه به اینکه لاستیک بارز سهم بیش از ۵۰ درصدی لاستیک کشور را دارد، انتظار می‌ رود که نقش ویژه‌ ای در تولید ایفا کند.

وی بیان کرد: طرح توسعه لاستیک بارز بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که به زودی تجهیزات نصب و راه‌ اندازی آزمایشی انجام شود.

سهم ۵۰ درصدی کارخانه لاستیک بارز کرمان در تولید لاستیک کشور


رئیس کمیسیون اقتصادی و نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: موضوع دیگر قیمت‌ گذاری دستوری است که با توجه به شرایط تولید و عرضه لاستیک در کشور، به دلیل عدم نظارت دولت بین قیمت تولید و مصرف نهایی عدد قابل توجهی به عنوان واسطه و دلالی وجود دارد که هم تولیدکننده و هم مصرف کننده ضرر می‌ کنند.

جمال میرزایی مدیر عامل کارخانه لاستیک بارز گفت‌: در مجموع شرکت بارز ۱۲۶ هزار تن لاستیک تولید می‌کند و ۱۲۰ هزار تن واردات لاستیک کشور است. وی گفت: اتفاقات خوبی در حوزه دانش‌ بنیان‌ ها رقم خورده و در بخش استانداردها نیز کیفیت‌ ها ارتقا یافته است.

شایان ذکر است؛ استاندار کرمان به همراه سایر مسئولین؛ همچنین از مجتمع کارخانجات تولید سیلیکون ماهان، تولید کننده سلول‌ های خورشیدی شرکت نوران انرژی و روند پیشرفت پروژه تولید پنل‌ های خورشیدی در ماهان بازدید کرد.

این پروژه در زمینی به مساحت ٢٧ هکتار که در حال احداث است و بالغ بر یک میلیارد دلار اعتبار برای احداث و راه‌اندازی این پروژه در نظر گرفته شده است و زمینه اشتغال ۱۲۰۰ ‌نفر در زمان ساخت و ۹۰۰ نفر در دوره بهره‌ برداری را فراهم می‌ کند.

سهم ۵۰ درصدی کارخانه لاستیک بارز کرمان در تولید لاستیک کشور

استانداری کرمان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha