حضور ۹۷۸ هزار و ۴۶۰ نفر داوطلب در کنکور امسال

نماینده تام الاختیار وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در استان کرمان و رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان، گفت: امسال کنکور برای اولین بار در دو نوبت دی ماه ۱۴۰۱ و تیر ماه ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد و این رویداد بزرگ کشور با حضور ۹۷۸ هزار و ۴۶۰ نفر شرکت کننده در ۵۸۵ حوزه اصلی و ۲۰۴۰ حوزه فرعی در سراسر کشور، برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ دکتر حسین اکبری‌ فرد در خصوص کنکور سراسری سال ۱۴۰۲ گفت: آزمون سراسری کنکور جزء مهم ترین و حساس ترین آزمون هاست که امسال برای اولین بار در دو نوبت دی ماه ۱۴۰۱ و تیرماه ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد؛ که نوبت اول این آزمون اولین تجربه برگزاری در فصل زمستان است و در روزهای ۲۹ و ۳۰ دی ماه برگزار می‌ شود.

وی افزود: این رویداد بزرگ کشور با حضور ۹۷۸ هزار و ۴۶۰ نفر شرکت کننده در ۵۸۵ حوزه اصلی و ۲۰۴۰ حوزه فرعی در سراسر کشور، برگزار خواهد شد.

نماینده تام الاختیار وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس ستاد استانی آزمون تصریح کرد: در استان کرمان ۳۹ هزار و ۱۵۹ هزار نفر داوطلب در ۲۰ شهرستان استان و در پنج گروه آزمایشی ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان حضور دارند؛ که از این تعداد ۱۴ هزار و ۱۶۰ نفر مرد(۳۶درصد) و ۲۵ هزار نفر زن(۶۴ درصد) به رقابت می‌ پردازند.

دکتر اکبری فرد، خاطرنشان کرد: در شهر کرمان ۵ حوزه اصلی از جمله: دانشگاه شهید باهنر کرمان، دانشگاه پیام نور، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشکده فنی و حرفه‌ ای شهید چمران و اداره آموزش پرورش و ۱۷ حوزه فرعی در این رویداد مهم فعال هستند.

وی عنوان کرد: آزمون سراسری در روز پنج‌ شنبه ۲۹ دی ماه در دو نوبت صبح و عصر در رشته‌ های علوم تجربی و زبان‌ خارجی و صبح روز جمعه ۳۰ دی ماه در رشته‌ های علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی و عصر جمعه رشته هنر در حوزه‌ های مشخص شده برگزار خواهد شد.

رئیس دانشگاه باهنر کرمان تصریح کرد: کلیه عوامل برگزاری آزمون سراسری عزم و همت والای خودشان را به کار بسته‌ اند؛ تا شاهد برگزاری آزمونی امن در راستای عدالت آموزشی و تحقق وظیفه قانونی سازمان سنجش آموزش کشور باشیم.

لازم به ذکر است: دکتر حسین اکبری‌ فرد رئیس دانشگاه معین استان و نماینده تام الاختیار وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در استان کرمان و رئیس ستاد استانی آزمون و دکتر قاسم محمدی‌ نژاد سرپرست حوزه معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه و دبیر ستاد استانی آزمون در نشست مجازی روز شنبه ۲۴ دی‌ ماه ۱۴۰۱ در سالن اجتماعات سازمان سنجش، شرکت داشتند.

دانشگاه شهید باهنر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha