تشکیل قرارگاه واحد مقابله با حاشیه نشینی در استان کرمان

رییس کل دادگستری استان کرمان بر ایجاد مدیریت واحد به منظور مقابله با حاشیه نشینی تاکید و اظهار کرد: قرارگاهی در استان برای مبارزه با حاشیه نشینی با مسئولیت استانداری تشکیل گردیده است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی در شورای حفظ حقوق بیت المال استان کرمان با تاکید بر ایجاد مدیریت واحد به منظور مقابله با حاشیه نشینی، گفت: قرارگاهی در استان برای مبارزه با حاشیه نشینی با مسئولیت استانداری تشکیل گردیده و دستگاه قضایی و نیز سایر سازمان های نظارتی پشتیبان اقدامات این حوزه می باشند.

وی افزود: ساماندهی، پیشگیری از تصرفات جدید و برخورد با متصرفان غیرقانونی سه اصل مهم مبارزه با حاشیه نشینی است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان تصریح کرد: باید به نحوی مسئولیت سازی شود که وظایف هر یک از دستگاه ها در چارچوب این قرارگاه اجرایی گردد و در ادامه نیز باید برنامه زمانبندی اجرای مسئولیت های هر یک از دستگاه ها نیز مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی تاکید کرد: در حاشیه نشینی باید به نحوی نظارت شود، که سایر اراضی مورد تصرف قرار نگیرد و در کنار آن برخورد قانونی با متجاوزین نیز صورت گیرد.

وی با اشاره به این مطلب که موضوع حاشیه نشینی حداقل از ۲۵ سال قبل مطرح شده است، خاطرنشان کرد: همواره جلساتی برای مقابله با حاشیه نشینی انجام شده و اقداماتی نیز صورت گرفته، اما متاسفانه اثربخشی لازم را نداشته است و باید با آسیب شناسی اقدامات انجام شده، مشخص شود که چرا این مشکل حل نشده و روز به روز افزایش می یابد.

رییس کل دادگستری استان کرمان با بیان اینکه گزارشات رسیده به دستگاه قضایی درباره حاشیه نشینی و زمین خواری باید سریعا مورد رسیدگی قرار گرفته و دستورات قضایی لازم نیز انجام شود، اظهارداشت: اولویت کار باید برخورد با پدیده شوم حاشیه نشینی باشد، زیرا مشکلات متعددی را به دنبال دارد.

حجت الاسلام حمیدی بر هماهنگی بین دستگاهی برای مقابله با حاشیه نشینی نیز تاکید و اظهار کرد: اقدامات و تصمیمات نهادهای مربوطه نباید به شکلی باشد که اقدامات یک دستگاه اقدامات دیگری را خنثی کند.

وی اظهار داشت: یکی از آسیب های موجود این است که دستگاه ها برای اراضی خود هیچ برنامه ای ندارند و این در حالیست که از این ظرفیت ها می توان برای اجرای طرح های مختلف استفاده کرد، تا این اراضی دهه ها بلااستفاده باقی نمانند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha