راه اندازی مزرعه‌ های انرژی خورشیدی جهت باغات پسته در کرمان

استاندار کرمان در گردهمایی فعالان صنعت پسته کشور، گفت: پیشنهاد می شود، برای تامین برق مصرفی و جلوگیری از قطعی موتورپمپ‌ های کشاورزی، مزرعه‌ های کوچک انرژی خورشیدی راه‌ اندازی در استان راه اندازی شود.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ محمدمهدی فداکار در پنجمین گردهمایی فعالان صنعت پسته کشور که به میزبانی استان کرمان برگزار شد، تولید بالا و ارزبری یک و نیم میلیارد دلاری این محصول را یک ظرفیت بسیار خوب دانست و گفت: زندگی بخشی از مردم استان به صورت مستقیم و غیرمستقیم با تولید پسته ارتباط دارد.


وی به سرمازدگی محصول پسته استان در یک سال گذشته اشاره و اظهار کرد: بزرگان و اثرگذاران این حوزه می‌ توانند مشکلاتی که در این مسیر قرار دارد، را با همفکری از میان بردارند.


استاندار کرمان، ارائه طرح‌ ها برای ایجاد ظرفیت یا مانع‌ زدایی در تولید محصول پسته توسط انجمن پسته و یا اتاق بازرگانی را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: ما نیز در رفع موانع و یا ایجاد ظرفیت‌ ها حمایت خواهیم کرد.


فداکار با اشاره به کمبود و قطعی برق در بخش کشاورزی و تاثیر آن بر تولید محصول، راه‌ اندازی مزرعه‌ های کوچک انرژی خورشیدی به میزان نیاز باغ‌ های پسته جهت موتورپمپ های کشاورزی را پیشنهاد داد و برای تامین زیرساخت آن قول مساعدت و حمایت داد.


وی، بحث بازار آب و کمبود آن را در بخش صنعت استان مهم دانست و ابراز داشت: بحث اراضی بایر و ماده ۲۷ و ۲۸ انتقال آب را پیگیری کرده‌ ایم و امیدواریم در قانون هفتم بتوانیم از ظرفیت‌ ها استفاده کنیم، که هم مالکیت زمین مردم حفظ شود و هم آب آن زمین را در قبال قانون انتقال برای مصرفی دیگر استفاده کنیم و با کمک هم بتوانیم مشکل قطعی برق را حل کنیم.


استاندار کرمان؛ عنوان کرد: سرمایه‌ گذاران و متخصصان این حوزه مشکلات را می‌ شناسند و می‌ توانند با طراحی یک الگوی مناسب و همچنین استفاده از الگوهای قبلی با ارائه پروژه‌های فصلی، بخشی از مشکلات را برطرف کرده و آمادگی افزایش محصول را ایجاد کنند.

استانداری کرمان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha