جشنواره بین المللی فیلم فجر امسال متفاوت تر از سالهای گذشته در کرمان

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: برنامه‌ ریزی‌ های خوبی برای برگزاری جشنواره فیلم فجر در استان کرمان انجام شده و ما نیز برای برگزاری بهتر و متفاوت تر جشنواره با جدیت پای کار هستیم.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ محسن روحی، در نشست هم‌ اندیشی با ستاد اجرایی برگزاری چهل‌ و یکمین جشنواره بین‌ المللی فیلم فجر در کرمان، با بیان اینکه جشنواره فیلم فجر یکی از مهمترین رویدادهای فرهنگی هنری است که مخاطبان بسیاری دارد و در راستای عدالت فرهنگی در استان‌ ها نیز برگزار می‌ شود، گفت: یکی از مطالبات جدی ما از وزارتخانه برگزاری این جشنواره‌ در شهرستان‌ های استان کرمان است.

وی افزود: برنامه‌ ریزی‌ های خوبی برای برگزاری جشنواره فیلم فجر در استان کرمان انجام شده و ما نیز برای برگزاری بهتر و متفاوت تر جشنواره با جدیت پای کار هستیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان اطلاع‌ رسانی و جذب مخاطبان را حائز اهمیت دانست و اظهار کرد: یکی از ضعف‌ های رویدادهای فرهنگی هنری، اطلاع‌ رسانی است که باید به آن توجه ویژه شود؛ زیرا رویدادهای بسیاری در حوزه فرهنگ و هنر برگزار می‌ شود، که صرفا دولتی هم نیستند، اما اطلاع‌ رسانی درستی انجام نمی‌ شود و اهمیت موضوع اطلاع‌ رسانی در جشنواره فیلم فجر دو چندان می‌ شود.

روحی با اشاره به اهمیت ورود دستگاه‌ های دولتی برای خرید بلیط‌ های جشنواره، گفت: برنامه‌ ریزی‌ های خوبی برای برگزاری جشنواره در کرمان انجام شده و ما نیز برای برگزاری بهتر جشنواره با جدیت پای کار هستیم؛ همچنین برای فروش بلیط‌ های جشنواره باید تدبیر جدی اندیشیده شود تا مخاطبان به راحتی بتوانند بلیط را تهیه کنند.

وی بر اهمیت حفظ شأن و احترام پیشکسوتان در جریان برگزاری جشنواره تأکید و ابراز کرد: باید تمام همت خود را برای برگزاری جشنواره‌ ای در شأن مردم و هنرمندان به کار بگیریم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان؛ اظهار کرد: کرمان جای کار بسیاری دارد و علاوه بر تاریخ پربار، ظرفیت‌ها و هنرمندان بسیاری دارد که باید از این ظرفیت‌ ها برای نشاط بخشی در جامعه استفاده کرد و با فرهنگ سازی و همراهی هنرمندان زمینه ایجاد جامعه‌ ای پویا فراهم و استقبال مردم از رویدادهای هنری بیشتر شود.

وحید محمدی، معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان نیز در این جلسه با بیان اینکه سعی کردیم جشنواره فیلم فجر امسال را متفاوت تر از سال‌ های گذشته برگزار کنیم، گفت: در مجموع ۱۶ فیلم در سه نوبت در سینماهای آسیا و شهر تماشا اکران می‌ شود و پیش‌بینی می‌ کنیم رویداد خوبی پیش رو داشته باشیم.

امین شجاعی، دبیر اجرایی جشنواره فیلم فجر در کرمان نیز در این نشست با بیان اینکه فضاسازی سینماها، تبلیغات شهری انجام شده و سعی کردیم نوآوری‌ هایی در برگزاری جشنواره فجر امسال داشته باشیم، تصریح کرد: ۷ برنامه زنده تلوزیونی از سینما شهر تماشا با حضور کارشناسان سینما اجرا می‌ شود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ ها و مخاطبین دانشگاه، ورود جدی‌ تر به نقد فیلم‌ ها به ویژه نقد مضمونی و گفتمان نقد و هویت دادن به هنر و هنرمند انقلابی از دیگر نوآوری‌ های جشنواره امسال است.

اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha