تاکید استاندار کرمان بر استفاده از تالار فرهنگ و هنر کرمان در اجرای برنامه های ملی مقاومت

استاندار کرمان در آئین افتتاح تالار فرهنگ و هنر کرمان؛ بر استفاده از ظرفیت تالار فرهنگ و هنر کرمان در برنامه‌های ملی فرهنگ مقاومت و مکتب شهید سلیمانی تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ محمدمهدی فداکار، تالار فرهنگ و هنر کرمان را جزء طرح های بزرگ ملی و استان دانست و گفت: این تالار ۱۲۰۰ صندلی تخصصی را در اختیار اهالی حوزه فرهنگ و هنر قرار می‌ دهد.

وی ادامه داد: با ظرفیتی که این‌ مجموعه در حوزه زیرساخت ایجاد کرده و سابقه‌ ای که کرمان در حوزه هنر و موسیقی دارد، استان‌ های دیگر خواهند پذیرفت که جشنواره موسیقی نواحی در کرمان باقی بماند.

استاندار کرمان، راه‌ اندازی تالار بزرگ فرهنگ و هنر کرمان را آرزوی اهالی حوزه فرهنگ و هنر و مردم استان دانست و ابراز امیدواری کرد: با برگزاری برنامه‌ های فاخر شاهد رونق این مجموعه تخصصی باشیم.

وی اظهار داشت: اداره چنین مجموعه بزرگی، کاری دشوار بوده و نیروی انسانی متخصص می‌خواهد.

استاندار کرمان، همچنین بر استفاده از ظرفیت تالار فرهنگ و هنر کرمان در برنامه‌های ملی فرهنگ مقاومت و مکتب شهید سلیمانی تأکید کرد.

محمدمهدی زاهدی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی نیز در جلسه ای که با وزیر ارشاد برگزار شد، هنرنمایی و تولید آثار فاخر در حوزه فرهنگ مقاومت و تبیین رویدادهای بزرگ انقلاب اسلامی را مورد تاکید قرار داد.

وی اظهار کرد: استان کرمان مهد تاریخ، تمدن و هنر است و بخش زیادی از گنجینه های ادبیات، هنر، تاریخ و زبان کشور متعلق به این دیار است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس، ابراز داشت: کرمان سهم زیادی در ایرانیت و حتی در اسلامیت ما دارد و این روزها نیز فرهنگ و هنر استان با فرهنگ مقاومت در هم آمیخته شده است.

زاهدی بیان کرد: با توجه به مرقد شهید حاج قاسم سلیمانی در کرمان، مسئولیت هنرمندان فرهیخته و اصحاب فرهنگ مضاعف می شود، تا مردم به ویژه نسل جوان را به سمت فرهنگ مقاومت سوق بدهیم، چرا که نسل جوان زمان مبارزات انقلاب و جنگ را درک نکرده و باید بدانند کجا بودیم و به کجا رسیدیم و این مسائل باید به زبان هنر بیان شود.

وی تصریح کرد: از اصحاب فرهنگ و هنر استان درخواست دارم بخشی از آثار فرهنگی و هنری خود را به فرهنگ مقاومت و تبیین رویدادهای بزرگ انقلاب اسلامی اختصاص بدهند.

تاکید استاندار کرمان بر استفاده از تالار فرهنگ و هنر کرمان در اجرای برنامه های ملی مقاومت

محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی و دیگر نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در جلسه مشترک با حضور وزیر ارشاد و هنرمندان استان کرمان با تشکر از حضور مجدد وزیر ارشاد در کرمان اظهار داشت: این حضور بعد از پیگیری های مستمر برای راه اندازی تالار بی نظیر فرهنگ و هنر کرمان صورت گرفته و امروز بزرگ ترین و فاخرترین تالار فرهنگی هنری کشور در کرمان راه اندازی می شود.

وی؛ خواستار موافقت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای ماندگاری جشنواره موسیقی نواحی در استان کرمان شد و گفت: با توجه به اینکه ۱۵ سال است این جشنواره در استان کرمان برگزار می شود و امسال به دلیل شرایط خاصی برگزار نشد، انتظار داریم سال آینده استان کرمان میزبان این جشنواره باشد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس؛ راه‌اندازی دبیرخانه جشنواره فرهنگی و هنری مقاومت در کرمان، تدوین کتاب تاریخ مطبوعات کرمان، تشکیل کارگروه تخصصی اقتصاد فرهنگ و هنر در استان و سهم بیمه کارفرمایی برای خانه مطبوعات پیشنهاد داد.

پورابراهیمی در ادامه خواستار برگزاری جشنواره فرهنگی هنری مقاومت به صورت سالانه در استان کرمان شد و عنوان کرد: پیشنهاد ما این است، که دبیرخانه جشنواره در کرمان فعال شود و فعالان عرصه فرهنگی هنری در مسائل مربوط به شهید سلیمانی شرکت کنند، که هم به ترویج مکتب حاج قاسم و هم به جریان مقاومت کمک می کند.

وی خواستار حل مشکلات مطبوعات استان و تامین اعتبار موزه مطبوعات شد و گفت: لازم است و مورد تدوین کتاب تاریخ مطبوعات استان کرمان توسط خانه مطبوعات، بیمه خبرنگاران، نشست مشترک وزارت ارشاد، رفاه و کمیسیون اقتصادی برای تعیین تکلیف سهم کارفرما در بیمه خبرنگاران در سراسر کشور بررسی و اقدام شود.

نماینده مردم کرمان و راور در پایان اظهار اشت: از سال گذشته تلاش کردیم در تبصره ۱۸ فعالیت های حوزه فرهنگی و هنری و صنایع خلاق بتوانند از این تسهیلات استفاده کنند که در استان کرمان نیز عدد قابل توجهی جذب شده است و در صورتی که کمیته اقتصاد فرهنگ و هنر تشکیل شود، می تواند به این مسئله کمک می کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha