اهدای لوح ثبت ملی چهار شهر استان کرمان به استاندار کرمان

در نشست وزرای کشور و میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی با استانداران سراسر کشور، لوح ثبت ملی چهار شهر استان کرمان به دکتر محمدمهدی فداکار استاندار کرمان اهدا شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ نشست وزرای کشور و میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی با استانداران سراسر کشور صبح امروز ۱۹ بهمن در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی تهران و با حضور احمد وحیدی وزیر کشور و عزت‌ الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برگزار شد.


‌دکتر محمدمهدی فداکار استاندار کرمان، لوح‌ ثبتی شهر کرمان به عنوان شهر ملی صنایع دستی، راور به عنوان شهر ملی قالی، قلعه‌ گنج به عنوان شهر ملی حصیربافی و شهربابک به عنوان شهر ملی سنگ فیروزه را از وزیر کشور و میراث فرهنگی را دریافت کرد.


سال گذشته استان کرمان بیشترین شهرهای ثبت ملی صنایع دستی را در کشور به خود اختصاص داد به طوری که چهار شهر مذکور به صورت قطعی ثبت شدند و راین نیز به عنوان شهر ملی چاقوسازی در حال بررسی است.


استاندار کرمان همچنین امروز از پاویون استان در شانزدهمین نمایشگاه بین‌ المللی گردشگری که به معرفی ظرفیت‌ های گردشگری هفت شهر کرمان، شهربابک، راور، زرند، سیرجان، رفسنجان و بم اختصاص دارد، بازدید کرد.


فداکار؛ در فضایی به وسعت ۵۰۰ مترمربع به معرفی ظرفیت‌های گردشگری خود خواهد پرداخت و ۱۲ غرفه نیز از صنایع دستی استان به نمایش گذاشته شده است.


شایان ذکر است؛ شانزدهمین نمایشگاه بین‌ المللی گردشگری و سی و ششمین نمایشگاه ملی صنایع ‌دستی ۱۸ تا ۲۱ بهمن ماه جاری در محل دائمی نمایشگاه بین‌ المللی تهران در حال برگزاری است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha