حضور مردم در حماسه ۲۲ بهمن، سند قطعی بر اشتباه محاسباتی دشمن بود

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان در خطبه های این هفته نماز جمعه کرمان؛ با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در رابطه با اشتباه محاسباتی دشمن، تصریح کرد: حضور پرشور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن، سند معنوی و قطعی بر اشتباه محاسباتی دشمن بود و نشان داد فرمایشات رهبری معظم انقلاب دقیقا منطبق بر واقعیت است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ حجت‌ الاسلام و المسلمین حسن علیدادی‌ سلیمانی، امروز ۲۸ بهمن ماه در خطبه‌ های نماز جمعه این هفته کرمان که در مصلی این شهر برگزار شد؛ با توصیه به رعایت تقوای الهی و با توجه به در پیش بودن عید بزرگ مبعث، ضمن تبریک این عید بزرگ، گفت: بعثت نبی‌ مکرم اسلام سرنوشت سازترین مقطع تاریخ بشر بود.

وی آگاه‌ سازی انسان، زدودن جهل و نادانی و تربیت و تزکیه انسان را مأموریت اصلی بعثت پیامبر(ص) برشمرد و افزود: این دو مأموریت بزرگ در دستور کار شخصیتی بی‌ نظیر و ممتاز قرار گرفت.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان، تصریح کرد: قرآن در این باره می‌ فرماید: از مأموری پیروی کنید که سه ویژگی دارد؛ اول اینکه فرستاده خدا است و همه خبرها را از طرف خدا به شما منتقل می‌ کند؛ دوم هدایتگر رسالت و بشارت دهنده رحمت خدای تبارک و تعالی است و سوم چهره‌ ای بی‌ نظیر در تاریخ بشریت است.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی؛ اُمی بودن پیامر اسلام(ص) را دلیل بر اعجاز مأموریت ایشان دانست و بیانکرد: این مأموریت دو محور در دستور کار دارد؛ مأموریت اول همانگونه که در آیه ۱۵۷ سوره اعراف نیز آمده، امر به معروف و همه خوبی‌ ها و نهی از منکر است. مأموریت دوم نیز حلال و حرام را بیان می کند؛ لذا حضرت محمد(ص) پرچمی بلند کرد که جامعه یهود آن روز مبهوت آن شد.

وی با بیان اینکه هر کس خط نبی مکرم اسلام را در هر کجا دنیا ادامه دهد، با سختی‌ های خاص خودش مواجه است، تاکید کرد: زیرا جاهلیت تمام نشده و امروز با جاهلیت مدرن مواجه هستیم

خطیب جمعه کرمان اظهار داشت: روش و مشی پیامبر(ص) برای همیشه غل و زنجیرها را کنار زد؛ در حالی که همه قدرتمندان تاریخ تلاش می‌ کردند برای مردم غل و زنجیر درست کنند، تا مردم در اسارت آنها باشند. تلاش انبیا به‌ ویژه پیامبر اسلام(ص) این بود که با کنار زدن غل و زنجیرها فکر انسان را آزاد کرده و روحیه آزادانه در راستای اخلاق، معرفت و معنویت را در انسان ترویج کنند.

حجت‌ الاسلام علیدادی‌ سلیمانی در خطبه دوم با تسلیت رحلت حضرت ابوطالب و نقش آفرینی ایشان در تاریخ و همچنین گرامیداشت روز روحانیت و دفاع مقدس، گفت: در تاریخ افتخار آفرین حوزه‌ های علمیه، روحانیت در همه صحنه‌ های سخت در صف مقدم بودند.

وی عنوان کرد: در ماه اسفند دو مناسبت تلخ داریم، یکی انعقاد عهدنامه گلستان که بخش قابل توجهی از کشور به دست بیگانه افتاد و بسیار این قرارداد ننگین بود و دوم کودتای ننگین رضا خان بود که کشور را دچار مشکلاتی کرد .

امام جمعه کرمان؛ با اشاره به حوادث تلخ تاریخی همچون عهدنامه گلستان و ترکمانچای، افزود: بخش قابل توجهی از کشور با وجود حاکمان نالایق از دست رفت. جریان شاهنشاهی سلطنت پهلوی نیز کشور را دچار عقب ماندگی‌ هایی کرد، اما باید از همه این اتفاقات درس و تجربه گرفت و نباید اجازه داد که تکرار شوند.

حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی ادامه داد: همچنین کودتای ننگین رضاخان در سوم اسفند ۱۲۹۹ نیز حادثه تلخی بود که کشور را دچار مشکلات هایی کرد و مصیبت هایی را به باور آورد، که درس و تجربه است و امیدواریم در تاریخ برای ملت هیچوقت تکرار نشود.

وی یادآور شد: اتفاق های خوبی هم داشتیم؛ نظیر قیام مردم تبریز در چهلم شهدای قم در سال ۵۶ ، که روند پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی را سرعت بخشید و باید از شهدای این قیام تجلیل کنیم.

امام جمعه کرمان به حضور پررنگ و شایسته مردم در ۲۲ بهمن امسال نیز اشاره و اظهار کرد: حضور پر رنگ و شایسته مردم انقلابی و دلیر ایران اسلامی در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال حضور مبارکی بود.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی ابراز داشت: دشمن همه ظرفیت‌ های رسانه‌ ای خود را در سراسر دنیا برای زدن انقلاب بسیج کرد، اما ملت ایران نشان داد دچار اشتباه محاسباتی نیست و در ۲۲ بهمن خروشید.

وی اضافه کرد: دشمن ناجوانمردانه ستون خیمه انقلاب یعنی رهبری جامعه و شخص ایشان را نشانه گرفته بود، اما ۲۲ بهمن نشان داد مردم ولایی هستند و از صمیم قلب از رهبری و فرمایشات ایشان دفاع می‌ کنند.

نماینده ولی‌ فقیه در استان کرمان عنوان کرد: حضور پررنگ نسل جوان در راهپیمایی ۲۲ بهمن معنای خاص خود را دارد و می‌ گوید، این انقلاب به دست جوانان این کشور به پیروزی رسید و به دست جوانان حفاظت و حراست شد؛ همانگونه که در دوران دفاع مقدس جوانان با حضور خود در جبهه‌ ها اجازه ندادند یک وجب خاک از ایران جدا شود و همین جوانان انقلاب را به هدف نهایی خود خواهند رساند.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی ابراز داشت: مردم علیرغم اینکه از گرانی و تورم گله دارند، اما می‌ دانند در پیچ خطرناک تاریخی قرار گرفتند و از راه صعب‌ العبور باید انقلاب را عبور دهند و می‌ دانند دولت انقلابی همه همت خود را برای حل مشکلات مردم گذاشته و مردم همه اینها را تفکیک و از نظام جانانه دفاع می‌کنند.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در رابطه با اشتباه محاسباتی دشمن، تصریح کرد: این‌ حضور سند معنوی و قطعی بر اشتباه محاسباتی دشمن بود و نشان داد فرمایشات رهبری معظم انقلاب دقیقا منطبق بر واقعیت است.

خطیب جمعه کرمان خاطرنشان کرد: در جریان اتفاقات اخیر، دشمن مایوس و ناامید شد، اما او دشمن است و قدرت ما و فکر و دیدگاه ما را بهتر شناخت و دنبال توطئه‌ های خطرناک‌ تر و ایجاد شکاف در بین مردم است و گردنه‌ های سخت‌ تر در پیش داریم و نیاز به وحدت و همراهی داریم؛ لذا فضای کشور باید مومنانه باشد تا شکاف‌ های عمیق ایجاد نشود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha