دفتر دومین جشنواره بین المللی شعر  «سرو» در سیرجان بسته شد

 دومین جشنواره بین المللی شعر «سرو» امروز با حضور استاندار کرمان، میهمانان خارجی و داخلی در محل پردیس دانشگاه آزاد اسلامی سیرجان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ استاندار کرمان در این جشنواره که خانواده شهداء، امام جمعه، فرماندار سیرجان و جمعی از مسئولین سیرجان و استان هم حضور داشتند، زبان شعر را بهترین ابزار برای رسیدن به اهداف فرهنگی عنوان و بیان کرد: سرودن اشعار حماسی در مسیر پیروزی نقش مهمی داشت و ثبت حماسه های این دوران بر تقویت ادبیات حماسی و تربیت شاعران جوان افزود و بین المللی شد.

وی افزود: ابهت و اقتدار معنوی امروز نظام اسلامی و ملت مسلمان در دنیا و در چشم قدرت های شیطانی، ناشی از همین شهادت ها است.

استاندار کرمان، اظهار داشت: خانواده شهدا بدانند که ایثار و مقاومت شهداء موجب اقتدار نظام اسلامی در جهان بوده و خواهد بود.

فداکار عنوان کرد: اصل کار بر این است که مفاهیم دینی را منتقل کنیم و در وصف اهل‌بیت (ع) سخنی و پیامی گفته شود.

وی؛ ابراز داشت: استفاده از این هنر در وصف ائمه اطهار (ع) آن را زیباتر می‌کند.

همچنین، محمدمهدی فداکار استاندار کرمان به اتفاق فرماندار سیرجان و جمعی از مسئولان بر مزار مطهر دو شهید گمنام آرمیده در دانشگاه آزاد واحد سیرجان نیز حضور یافتند و به مقام شامخ شهدا ادای احترام کردند.

دفتر دومین جشنواره بین المللی شعر  «سرو» در سیرجان بسته شد

شایان ذکر است؛ این جشنواره با سه موضوع ولادت امام حسین (ع)، شهید سلیمانی و شعر پایداری مقاومت در محل دانشگاه آزاد سیرجان برگزار شد.

۲ هزار و ۱۱۵ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال و در سامانه ثبت شده است؛ که از مجموع آثار ارسال شده ۶۶۷ اثر مربوط به ولادت امام حسین(ع) ، هزار و ۱۵۰ اثر در ارتباط با موضوع شهید سلیمانی و ۲۹۸ اثر مربوط به شعر پایداری و مقاومت است.

در آئین اختتامیه این جشنواره که در پردیس دانشگاه آزاد اسلامی سیرجان برگزار شد، از مادران شهدا سید اسماعیل رضوی و سید حسن موسوی از شهدای شاخص و اهل شعر و ادبیات تجلیل به عمل آمد.

میهمانان خارجی شرکت کننده در این مراسم نیز سروده های خود را سرودند و نظام‌ اسلامی را پرچمدار اقتدار و ایثار و مقاومت در برابر کفر و استکبار جهانی عنوان‌ نمودند .

در حاشیه این جشنواره نمایشگاه های مختلف، سرود های حماسی و نقاشی نقاشان با موضوع حماسه و ایثار و مقاومت برگزار شد و از برگزیدگان جشنواره بین المللی سرو تجلیل شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha