کرمان فعال‌ ترین شعبه استانی کشور در بنیاد ایران‌ شناسی است

رئیس بنیاد ایران‌ شناسی در دیدار با استاندار کرمان، این استان را فعال‌ ترین شعبه بنیاد ایران‌ شناسی عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ محمد حسین رجبی در دیدار با استاندار کرمان؛ وجود بنیاد ایران‌ شناسی را متاثر از وجود مرکز کرمان‌ شناسی دانست و عنوان کرد: این بنیاد با ایده کرمان شکل گرفته که اساسنامه محکمی دارد، در استان‌ های دیگر همچون بوشهر نیز این مراکز وجود داشته که به شعبه‌ های بنیاد ایران‌شناسی تبدیل شده‌ اند.


وی در ادامه اظهار داشت: بودجه بنیاد ایران‌ شناسی به علت مسائل سیاسی در سال‌ های گذشته تغییری نکرده است، در حالی که این بنیاد وظایف و ماموریت‌ های ملی، بین‌ المللی و منطقه‌ ای دارد که چهار وزیر عضو هیات امنا و شخصیت‌ های حقوقی آن هستند.

رئیس بنیاد ایران‌ شناسی با تاکید بر اختصاص مکان مناسب برای فعالیت‌ های فرهنگی این بنیاد در دیار کریمان، اظهار داشت: آیین‌ نامه بنیاد ایران‌ شناسی ۱۹ شعبه استانی دارد، که فعال‌ ترین آنها در کرمان است و ۴۰۰ عنوان کتاب نفیس و ارزشمند دارد.

کرمان فعال‌ ترین شعبه استانی کشور در بنیاد ایران‌ شناسی است

استاندار کرمان نیز در این دیدار ضمن تقدیر و تشکر از زحمات استاد گلاب‌ زاده برای فعالیت و رونق مرکز کرمان‌ شناسی گفت: مجموعه کرمان‌ شناسی به همت استاد محمدعلی گلاب‌ زاده شکل گرفته و ۳۵ سال تلاش مداوم ایشان در جمع‌ آوری اسناد مکتوب و دسته‌ بندی آنها و همچنین پیگیری برخی از مسائل از کشورهای خارجی قابل تقدیر است.


محمد مهدی فداکار در خصوص تامین زمین و محل ساختمان بنیاد ایران‌ شناسی و همچنین برخی از فعالیت‌ های فرهنگی این بنیاد قول همکاری داد و ابراز داشت: می‌ توانیم زمین‌ های بلااستفاده دستگاه‌ ها را با کمک معاونت عمرانی شناسایی کنیم، تا محل مناسبی را برای شروع فعالیت بنیاد پیدا کنیم و برای این کار بزرگ حمایت لازم را خواهیم داشت.


حامد حسین‌ خانی رئیس شعبه کرمان بنیاد ایران‌ شناسی نیز مسائل و مشکلات مربوط به بنیاد را مطرح و دیدگاه‌ های خود را ارائه داد و خواستار همکاری و هم‌ افزایی همگان برای رفع مشکلات این بنیاد در استان شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha