تثبیت و حدنگاری ۹۹ درصد اراضی ملی استان کرمان

مدیر کل دفتر نظارت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور نیز گفت: ۹۹ درصد اراضی ملی استان کرمان تثبیت شده است و بر اساس سیاست‌ های سال ۱۴۰۱ نیز تثبیت و حدنگاری اراضی کشاورزی در دستور کار است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ سید صادق سعادتیان؛ در کارگاه هم اندیشی هیئت‌ های قانون تعیین تکلیف اراضی و ساختمان‌ های فاقد سند رسمی در کرمان، گفت: ۹۹ درصد اراضی ملی استان کرمان تثبیت شده است و بر اساس سیاست‌ های سال ۱۴۰۱ نیز تثبیت و حدنگاری اراضی کشاورزی در دستور کار است.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی بر اجرای قانون تعیین تکلیف اراضی و ساختمان‌ های فاقد سند رسمی تاکید دارند و این قانون در برنامه‌ های توسعه کشور نیز مورد تاکید قرار گرفته است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان نیز عنوان کرد: در استان کرمان از ظرفیت هیئت‌ های موضوع قانون تعیین تکلیف اراضی و ساختمان‌های فاقد سند رسمی به خوبی استفاده نمی‌ کنیم و باید از این ظرفیت استفاده حداکثری صورت گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدی، گفت: فلسفه حضور قاضی در هیات‌ های تعیین تکلیف و سایر هیات ها، در این است، که قضات حضور فعالی در این هیات‌ ها داشته باشند و نظارت قضایی بر رسیدگی به این پرونده‌ ها صورت گیرد.

وی ادامه داد: نظارت کامل و کافی قضات بر کمیسیون‌ های هیات‌ های تعیین تکلیف مورد تاکید است و جلسات این هیات‌ ها باید خارج از وقت اداری و با هماهنگی قضات انجام شود.

رئیس کل دادگستری استان کرمان؛ بر دقت کار از سوی سازمان‌ های عضو هیات‌ های تعیین تکلیف اراضی و ساختمان‌ های فاقد سند رسمی نیز تاکید و بیان کرد: میانگین زمان رسیدگی به پرونده‌ ها در هیات‌ های تعیین تکلیف باید به حداقل ممکن کاهش یابد تا از مراجعات و معطلی‌ های بعدی مردم جلوگیری شود.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدی یادآور شد: قانون تعیین تکلیف اراضی و ساختمان‌ های فاقد سند رسمی به عنوان یک قانون دائمی برای حل مشکلات مردم تشکیل شده است، تا مردم با مراجعه به ادارات ثبت اسناد و املاک بتواند از ظرفیت‌ های آن بهره‌ مند شوند.

وی افزود: صدور ارای منفی یا قرار رد درخواست در ۵۴ درصد از تصمیمات هیئت قانون تعیین تکلیف باید آسیب شناسی و برطرف شود.

کردستانی؛ مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان نیز در ادامه، ابراز داشت: ۱۴۸ هزار و ۱۴۲ پرونده در هیات‌ های تعیین تکلیف اراضی و ساختمان‌ های فاقد سند رسمی تشکیل شده و ۱۳۰ هزار و ۱۴۲ فقره رای در هیات‌ های تعیین تکلیف اراضی و ساختمان‌ های فاقد سند رسمی استان کرمان صادر شده است.

وی خاطرنشان کرد: ۵۴.۵ درصد از آرای صادره در هیئت‌ های تعیین تکلیف اراضی و ساختمان‌ های فاقد سند رسمی استان کرمان منفی یا رد درخواست است. اداره کل ثبت اسناد استان کرمان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha