تخصیص اعتبارات ویژه جهت کمک هزینه درمان ناباروری در استان کرمان

استاندار کرمان با بیان اینکه ابراز داشت: تلاش خواهیم کرد تا اعتبار ویژه‌ ای را برای کمک هزینه درمان ناباروری در استان تامین کنیم.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ محمد مهدی فداکار در جلسه ستاد جمعیت و خانواده استان کرمان، عنوان کرد: سال‌ ها در فرآیندی طولانی؛ شعار "فرزند کمتر، زندگی بهتر" داده شد، که باید جبران شود.

وی با بیان اینکه مشوق‌ هایی را باید برای فرزند آوری لحاظ کرد، گفت: مجلس مصوبات خوبی را از جمله اعطای زمین خارج از نوبت به خانواده‌ های دارای ۴ فرزند و ۲ میلیون تومان سهام به فرزندانی که سال آینده به دنیا آیند در نظر گرفته است.

استاندار کرمان از مهمترین مسائل در کاهش فرزندآوری را مسائل فرهنگی دانست و ادامه داد: مباحث اقتصادی دلیل اصلی و عمده نیست، چون خانواده‌ های زیادی داریم که با وجود درآمد اقتصادی پایین، تعداد فرزندان بیشتری دارند.

فداکار، فعالیت‌ های گسترده رسانه‌ ای و فرهنگی، پیام‌ های جمعیتی، حمایت‌ های تشویقی را در راستای افزایش جمعیت مورد اشاره قرار داده و از لزوم کمک‌ هزینه‌ های درمان ناباروری نیز سخن گفت و افزود: کمک به درمان ناباروری‌ مسئله مهمی است که باید مدنظر قرار گیرد، چرا که خانواده‌ هایی به دنبال فرزندآوری هستند، اما توان پرداخت هزینه‌ های درمانی را ندارند.

وی ابراز داشت: جمعیت مسئله ای چندوجهی است؛ که اقتصاد، فرهنگ، آموزه‌ های دینی، فضاسازی رسانه‌ ای و ... در آن اثر دارد.

استاندار کرمان خاطرنشان کرد: تلاش خواهیم کرد تا اعتبار ویژه‌ ای را برای کمک هزینه درمان ناباروری در استان کرمان تامین کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha