استاندار کرمان: موانع سرمایه‌ گذاری باعث بدنامی استان می‌ شود

استاندار کرمان گفت: موانع سرمایه‌ گذاری باعث بدنامی استان می‌ شود و لازم است که دستگاه‌ های نظارتی برای کمک به حوزه سرمایه‌ گذاری پیگیر ترک‌ فعل‌ در این زمینه باشند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ محمدمهدی فداکار صبح امروز شنبه 27 اسفند ماه در هشتاد و سومین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی با موضوع " بررسی موانع فرهنگی فضای کسب و کار"؛ عنوان کرد: فرهنگ، اصل و زیربنای انجام کارهاست و رفتارها و نگرش‌ های ما از باورهای فرهنگی ناشی می‌ شود.

وی با بیان اینکه، بسیاری از مشکلات حوزه اقتصادی در مباحث فرهنگی است تا مسائل مقررات و قوانین، افزود: برداشت‌ ها و تفاسیر سلیقه‌ ای از قوانین‌، در حوزه کسب و کار اهمیت بیشتری پیدا می‌ کند.


استاندار کرمان، توجه به فرآیند سرمایه‌ گذاری، اشتغال و تامین معیشت را از ضرورت‌ های کشور برشمرد و تصریح کرد: ضعف‌ های ما در محیط کسب و کار، مربوط به حوزه سرمایه‌ گذاری است.


فداکار تصریح کرد: مخالفت‌ های خواسته یا ناخواسته دستگاه‌ ها با سرمایه‌ گذاری بر روند ایجاد اشتغال و تامین معیشت مردم تاثیر می‌ گذارد؛ بعضا دستگاه‌ های اجرایی هم مزید بر علت می‌ شوند و با شکایت از واحد صنعتی و کارخانه و تعطیلی آن به کارگران و اشتغال ضربه می‌ زند.


وی؛ اظهار داشت: عده‌ای از افرادی که انجام مسئولیت نمی‌ کنند، دستگاه نظارتی را بهانه کار خود می‌ کنند. دستگاه نظارتی به این مسئله رسیدگی کند که چرا یک کارخانه تعطیل شده و کارگران از شغل و معیشت افتاده‌اند.


استاندار کرمان، ورود رسانه‌ ها را در ایجاد فرهنگ کار و مطالبه‌ گری از دستگاه‌ های اجرایی برای رفع موانع پیش‌ روی حوزه سرمایه‌ گذاری مطرح و تصریح کرد: دستگاه‌ هایی که مانع راه‌ اندازی کسب و کارها هستند، باید به مردم پاسخگو باشند.


فداکار؛ بیان کرد: وقتی همکاری بین بخشی وجود ندارد، در نتیجه مانعی برای کسب و کار شده و برداشت متناقض از قوانین و مقررات باعث مشکل می‌ شود.


وی ابراز داشت: موانع سرمایه‌ گذاری باعث بدنامی استان می‌ شود و لازم است که دستگاه‌ های نظارتی برای کمک به حوزه سرمایه‌ گذاری پیگیر ترک‌ فعل‌ در این زمینه باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha