بیش از ۱۰ هزار میلیارد از اراضی ملی در کرمان رفع تصرف شد

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: سال ۱۴۰۱ به‌ همت اعضای شورای حفظ حقوق بیت‌ المال استان کرمان ۸۸۰ هکتار اراضی تصرف شده است که ارزش ریالی این اراضی ۱۰ هزار و ۱۶۸ میلیارد و ۱۵۶ میلیون ریال بوده است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ حجت‌ الاسلام ابراهیم حمیدی، گفت: از مجموع ۲ هزار و ۵۲۶ پرونده مطروحه در حوزه حفظ حقوق بیت‌ المال استان کرمان، یکهزار و ۴۱۴ پرونده منجر به صدور حکم و اعاده اراضی تصرفی به بیت‌ المال شده است.

وی افزود: سال ۱۴۰۱ به‌ همت اعضای شورای حفظ حقوق بیت‌ المال استان کرمان ۸۸۰ هکتار اراضی تصرف شده است؛ که ارزش ریالی این اراضی ۱۰ هزار و ۱۶۸ میلیارد و ۱۵۶ میلیون ریال بوده است، که به بیت المال اعاده داده شده و همچنین ۲۶۰ مورد خلع ید در ۳۲۳ هکتار اراضی نیز انجام شده است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان تصریح کرد: تعداد افرادی که در رابطه با تضییع حقوق بیت‌ المال تحت تعقیب قرار گرفته‌ اند؛ یکهزار و ۴۷۰ نفر بوده و قلع و قمع مستحدثات در ۵۵۹ هکتار از اراضی تصرفی نیز انجام و تعداد یکهزار و ۴۵۵ مورد تغییر کاربری های غیرمجاز نیز شناسایی شده است.

حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی از تلاش‌ های انجام شده از سوی دستگاه‌ های دست اندرکار در حوزه حفظ حقوق بیت‌ المال از جمله: جهاد کشاورزی شمال و جنوب، منابع طبیعی شمال و جنوب استان، راه و شهرسازی شمال و جنوب استان، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و آب منطقه‌ ای تقدیر کرد.

اداره کل دادگستری استان کرمان

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha