حمایت از طرح های سرمایه گذاری و دانش بنیان سازمان اوقاف کشور

استاندار کرمان در دیدار با معاون اداری مالی سازمان اوقاف کشور، گفت: از طرح‌ های پیشنهادی سازمان اوقاف برای سرمایه‌ گذاری و توسعه‌ استان کرمان و همچنین طرح های دانش بنیان حمایت می‌ کنیم.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ محمد مهدی فداکار استاندار کرمان در دیدار با معاون اداری مالی سازمان اوقاف کشور، گفت: با اشاره به ظرفیت‌های استان گفت: از طرح‌ های پیشنهادی سازمان اوقاف برای سرمایه‌ گذاری و توسعه‌ استان حمایت می‌ کنیم.

وی با بیان اینکه بخشی از اموال ظرفیت تبدیل به احسن را دارند، بیان کرد: استان کرمان دارای ظرفیت بالایی از زمین‌ هایی است؛ که می‌ توان برای سرمایه‌ گذاری و ‌توسعه به نفع استان استفاده کرد و از این کار حمایت خواهیم کرد.

استاندار موضوع تأمین زمین پروژه‌ ها در بعضی از مناطق استان‌ را مهم دانست و گفت: زمین‌ های تجاری و یا بلااستفاده باید تعیین تکلیف شوند، که برای کارهای تولیدی مورد نیاز استان بتوان استفاده کرد.

فداکار در خصوص طرح کاور نانو ضدسرمازدگی درختان میوه ‌با اشاره به موقعیت جغرافیایی استان‌، تصریح کرد: تمام‌ محصولات شمال و جنوب استان صادراتی هستند، لذا پرتودهی و نگهداری این محصولات و ماندگاری آنها خیلی اهمیت دارد و از این طرح حمایت می‌ کنیم.

وی همچنین با اشاره به اینکه استان جزء مناطق برتر کشور به لحاظ بحث انرژی خورشیدی است، گفت: استان کرمان از میانگین کشوری بالاتر است و شهرک انرژی‌ های خورشیدی در حال آماده‌ سازی است و این ظرفیت یک درآمد و سرمایه‌ گذاری خوبی برای کمک به انرژی استان و کشور به شمار می‌ رود.

استاندار کرمان، همچنین برای بهره‌ برداری از ظرفیت‌ های سازمان اوقاف در استفاده از پتانسیل های استان‌ تاکید کرد.

معاون سازمان اوقاف کشور نیز در این دیدار ‌گفت: حفظ و نگهداری، اجرای نیت واقف و توسعه موقوفات، سه وظیفه مهم این سازمان است.

علیرضا هوشیار در ادامه گفت: در بخش توسعه دانش‌ بنیان، پرتودهی، استفاده از فضای باز امامزاده ها برای راه‌ اندازی نیروگاه های کوچک خورشیدی برای کمک به روشنایی برق کشور و همچنین تولید کاور ضدسرمازدگی درختان میوه صورت گرفته است.

وی همچنین بحث نهضت ملی و رفع مشکل مسکن و معیشت مردم را که دغدغه رهبر بوده از جمله مهمترین کارهای اوقاف دانست.

شایان ذکر است؛ در ادامه جلسه در خصوص بحث مولدسازی و بهینه‌سازی املاک و مسکن و استفاده از زمین‌ های بلااستفاده و یا زمین‌ های تجاری و تبدیل آنها به سرمایه‌ های تولیدی و طرح‌ های ملی کشوری بحث و گفتگو شد.

استانداری کرمان

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha