سهام دولت در پروژه راه آهن سیرجان_ بردسیر_ کرمان واگذار شود

استاندار کرمان، در خصوص سهم ۳۵ درصدی راه‌ آهن از پروژه سیرجان - بردسیر - کرمان و عدم پرداخت مالی برای ادامه پروژه گفت: چون دولت در پروژه راه‌ آهن سیرجان - بردسیر - کرمان سهامدار است و تاکنون نتوانسته هیچ تامین مالی انجام دهد، لذا بهتر است سهام را واگذار کند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ صبح پنج شنبه ۲۴ فروردین ماه حسن رحیمی مدیر عامل شرکت عمران اطلس گل‌ گهر به همراه تعدادی از مدیران پروژه‌ و دکتر موسوی معاون عمرانی استاندار با استاندار کرمان دیدار کرد.

استاندار کرمان در این دیدار، عملیات اجرایی راه‌ آهن سیرجان - بردسیر - کرمان را ظرفیت بزرگی برای استان دانست و گفت: این خط در کنار پروژه راه‌ آهن چابهار - فهرج - ایرانشهر، ظرفیت ‌و کار زیرساختی بزرگی برای خط ریلی استان و کشور است.

فداکار در خصوص سهم ۳۵ درصدی راه‌ آهن از پروژه سیرجان - بردسیر - کرمان و عدم پرداخت مالی برای ادامه پروژه، افزود: چون دولت در پروژه راه‌ آهن سیرجان - بردسیر - کرمان سهامدار است و تاکنون نتوانسته هیچ تامین مالی انجام دهد، لذا بهتر است سهام را واگذار کند.

وی بیان کرد: در صورت تامین مالی، این پروژه به سرعت پیش می‌ رود، لذا با مدیر عامل گل‌ گهر و همچنین مدیر عامل راه‌ آهن در این زمینه بحث و گفتگو خواهد شد.

حسن رحیمی مدیر عامل شرکت عمران اطلس گل‌ گهر نیز گفت: اسفند ۹۴ مصوبه هیات وزیران برای ۱۷۰ کیلومتر خط ریلی سیرجان - بردسیر - کرمان دریافت و این قرارداد با مشارکت ۶۵ درصد گل‌ گهر و ۳۵ درصد راه‌ آهن جمهوری اسلامی ایران انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: این خط ریلی یک پروژه استراتژیک در حوزه راه‌ آهن کشور خواهد شد؛ که با ایجاد این خط ریلی مهم، حمل بار و مسافر نیز به مرکز استان و بالعکس با سهولت و حجم بیشتری انجام می‌ شود.

شایان ذکر است؛ این پروژه برای ۸ میلیون تن بار طراحی شده ‌و ۵۰۰ هزار نفر مسافر در سال بین سیرجان - کرمان جابجا خواهند شد؛ همچنین یک ایستگاه مسافربری در بردسیر نیز اجرا می‌ شود.

استانداری کرمان

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha