سه برابر شدن اعتبار قانونی وصول سهم فروش معادن در استان کرمان

استاندار کرمان، پیگیری برای وصول یک درصد از سهم فروش معادن به عنوان آسیب‌ های وارد شده را مطابق قانون تاکید و اظهار کرد: اعتباری که امسال از این ظرفیت قانونی می‌توان وصول کرد؛ سه برابر سال گذشته است، که در اعتبارات استان آورده می‌ شود.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ استاندار کرمان پنج‌ شنبه ۲۴ فروردین ماه در نخستین جلسه شورای معادن استان در سال ۱۴۰۲، اولویت‌ های این شورا در سال جاری را مطرح و اظهار کرد: دستگاه‌ هایی همچون منابع طبیعی، محیط زیست، دانشگاه‌ علوم پزشکی، جهاد کشاورزی و راهداری، گزارش ادعای خسارت خود از معادن را به صورت مستند تحویل دهند؛ تا کار را از ابتدای سال پیش ببریم و با محدودیت‌ های برگشت اعتبار در آخر سال مواجه نشویم.

وی؛ همچنین پیگیری بر وصول یک درصد از سهم فروش معادن به عنوان آسیب‌ های وارد شده را مطابق قانون تاکید و بیان کرد: اعتباری که امسال از این ظرفیت قانونی می‌ توان وصول کرد؛ سه برابر سال گذشته است که در اعتبارات استان آورده می‌شود.

استاندار کرمان، پیگیری برای پرداخت حقوق دولتی معادن را نیز مورد تاکید قرار داد و افزود: شرکت‌ ها به ازای مجوز تبصره ۵ معافیت‌ هایی که از شورای معادن دریافت می‌ کنند، باید خدمتی را در استان انجام دهند.

فداکار؛ در ادامه تشکیل ماهانه شورای معادن استان را لازم دانست و گفت: شرکت‌ های معدنی استان، گزارشی از وضعیت موجود، طرح‌ های توسعه‌ ای و میزان ذخایر و فروش مجموعه را در شورای معادن ارائه دهند.

وی ابراز داشت: خدماتی که به شرکت‌ های معدنی و صنعتی بزرگ در استان داده می‌ شود، منوط به مصوباتی است که آنها باید در سطح استان اجرایی کنند.

استاندار کرمان خاطرنشان کرد: استان کرمان ظرفیت‌های معدنی بسیار خوبی دارد و عمده توسعه استان باید از همین مسیر پی‌ ریزی شود و پیش رود.

استانداری کرمان

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha