فروش ۳۸۶ میلیاردی اموال موجود در انبارهای اموال تملیکی استان کرمان

رئیس کل دادگستری استان کرمان از فروش بیش از ۳۸۶ میلیارد و ۹۵۰ میلیون ریال اموال موجود در انبارهای سازمان جمع‌ آوری و نگهداری اموال تملیکی کرمان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ حجت‌ الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی، با اشاره به صدور دستورات لازم قضایی جهت تعیین تکلیف اموال دولت در سال گذشته اظهار داشت: طی سال قبل ۳۸۶ میلیارد و ۹۵۰ میلیون و ۵۳ هزار و ۹۸۱ ریال اموال موجود در انبارهای سازمان جمع‌ آوری و نگهداری اموال تملیکی کرمان به فروش رسیده است.

وی بیان کرد: بنا به اعلام اداره کل جمع‌آوری و نگهداری اموال تملیکی در استان کرمان طی سال گذشته، علاوه بر کالاهای به فروش رفته، کالاهای غیرقابل مصرف نیز به میزان ۸۷ میلیارد و ۵۱۶ میلیون و ۸۴۶ هزار و ۴۰۶ ریال در راستای حفظ سلامت مردم معدوم شده است؛ که با این اقدام ۴۳۴ فقره پرونده تعیین تکلیف شده است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه تعداد پرونده‌ های متشکله در سال ۱۴۰۰، دو هزار و ۳۸۵ فقره پرونده بوده، افزود: از این تعداد به طور تقریبی ۳۰۰ فقره مربوط به کالاهای بادوام و مابقی مربوط به پرونده‌ های متعلقات سوخت بوده که عمدتاً فاقد ارزش بوده‌ اند.

وی با بیان اینکه میزان استرداد پرونده‌ های موجود در اداره کل جمع‌ آوری و نگهداری اموال تملیکی و واگذاری کالاها به اشخاص حقیقی و حقوقی کرمان به تعداد ۲۵۷ فقره پرونده می‌ رسد، ادامه داد: ارزش ریالی این پرونده‌ ها ۵۴۴ میلیارد و ۳۸۶ میلیون و ۶۶۴ هزار و ۴۵۶ ریال بوده است.

حمیدی بر تامین فضای مناسب برای انبارهای اموال تملیکی در استان و نیز تامین نیروی انسانی مورد نیاز این اداره کل تاکید و خاطرنشان کرد: برخی از کالاهای موجود در انبارهای اموال تملیکی در استان کرمان به دلیل خلاء قانونی تعیین تکلیف نشده و باید برنامه‌ ریزی های مورد نیاز کشوری به منظور تعیین تکلیف این کالاها انجام شود.

اداره کل دادگستری استان کرمان

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha