لازمه ثبت نام کلاس اولی ها، سنجش سلامت جسمانی آن هاست

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان ‌پیش بینی سنجش بیش از ۷۷ هزار نوآموز کلاس اولی در استان کرمان، گفت: تائیدیه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی، لازمه ثبت نام کلاس اولی ها می باشد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ رضا رضایی در گردهمایی مدیران و روسای آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق استان در هتل آسمان کرمان، از ‌پیش بینی سنجش بیش از ۷۷ هزار نوآموز کلاس اولی در استان خبر داد و گفت: سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی لازمه ثبت نام کلاس اولی ها در مدارس است.

وی افزود: امسال در مدارس استان پذیرش دانش‌ آموزان کلاس اولی بدون داشتن تائیدیه سنجش سلامت انجام نمی‌ شود و هیچ مدرسه‌ ای حق ثبت نام دانش‌ آموز، بدون داشتن این تأییدیه را ندارد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان، بیان کرد: پیش بینی می شود در سال تحصیلی آینده بیش از ۷۷ هزار دانش‌ آموز کلاس اولی در مدارس استان ثبت نام کنند، که از این تعداد تاکنون بیش از ۵۰ هزار نفر تاکنون سنجش شده اند.

رضایی با اشاره به اینکه خانواده‌ ها بدون مراجعه به مدرسه فقط از طریق وارد شدن به سامانه my.medu.ir می‌ توانند ثبت نام را انجام داده و نوبت‌ گیری کنند، تصریح کرد: در استان کرمان ۷۷ مرکز برای برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستان در نظر گرفته شده است، که خانواده‌ ها می‌توانند تا پایان اردیبهشت ماه در دو شیفت صبح و عصر به این مراکز مراجعه کنند.

وی، عنوان کرد: سنجش سلامت نوآموزان پیش دبستانی و کلاس اول ابتدایی هر ساله به منظور ارزیابی سلامت جسمی و ذهنی دانش‌ آموزان در بدو ورود به مدرسه انجام می‌ شود و در این طرح تمامی فاکتورهای مهم سلامت کودک بررسی و دانش‌ آموزان بر اساس توانمندی و فاکتورهای سنجش شده به مدارس عادی و با نیاز های ویژه هدایت می شوند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان؛ خاطرنشان کرد: سنجش سلامت می‌ تواند نیمرخ دقیقی از ویژگی‌ های استعدادی دانش‌ آموزان ارائه دهد و آن‌ ها را برای ورود به آموزشی با کیفیت آماده کند.

اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha