اختصاص ۵۰ میلیارد تومان اعتبار جهت حوزه راه های استان کرمان

معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ ای کشور، در دیدار با استاندار کرمان؛ این استان را از یکی استان‌ های موفق و برتر در اجرای پروژه‌ های راهداری بیان و تصریح کرد: مبلغ ۵۰ میلیارد تومان به راهداری استان کرمان اختصاص می‌ دهیم.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ داریوش امانی در دیدار با استاندار کرمان گفت: نامه ای را برای نوسازی ماشین آلات راهداری تنظیم کردیم؛ که بر این اساس اگر استان کرمان عددی بگذارد، ۲ برابر این رقم حمایت می کنیم.

وی افزود: سال گذشته استان کرمان ۲۳ میلیارد تومان اعتبار برای حوزه راه گذاشت؛ که ۵۰ میلیارد تومان به راهداری کرمان اختصاص می‌ دهیم و باید این روند ادامه یابد، زیرا عمر ماشین آلات راهداری کشور اکنون بالای ۲۵ سال است.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور خاطرنشان کرد: امسال ظرفیت خوبی در قانون بودجه برای دوربین های جاده ای پیش بینی کردیم؛ که بخش خصوصی در این پروژه سرمایه گذاری می کند و محل دقیق بازگشت سرمایه بخش خصوصی از محل جریمه ها تعیین شده و بر این اساس یکهزار دوربین در محورهای ارتباطی کشور امسال راه اندازی می شود.

امانی تصریح کرد: کرمان با وجود قرار گرفتن در کریدور ارتباطی شمال به جنوب و غرب به شرق کشور، جزء اولویت های ما است، لذا از این استان به صورت ویژه حمایت می کنیم.

وی با اشاره به توجه سازمان راهداری به استان های تراز اول کشور در شاخص ها گفت: کرمان در بسیاری از شاخص ها جزء پنج استان نخست کشور قرار گرفته است.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: وضعیت راه های کرمان بویژه در مناطق اتصال شمال این استان به جنوب و نیز راه های ارتباطی جنوب کرمان به دیگر نقاط کشور مناسب نیست و این درحالی است که فصل برداشت محصولات که فرا می رسید بخش عمده ای از کامیون های کشور بویژه در زمستان به این منطقه گسیل می شود و بدیهی ترین زیرساخت که راه است، مشکلات فراوانی دارد.

داریوش امانی کرمان را از یکی استان‌های موفق و برتر در اجرای پروژه‌ های راهداری با بیش از هزار میلیارد تومان معرفی کرد و گفت: نگاه استاندار کرمان به سازمان راهداری بی‌ نظیر است و با اعتباراتی از معادن و سایر بخش‌ ها از راه‌ های استان کرمان حمایت کرده و ما هم نگاه مان حمایتی است.


وی ادامه داد: تفاهم‌ نامه نگهداری راه‌ ها با ۶۰ درصد اعتبارات راهداری و ۴۰ درصد استانی را با نیمی از استانداری‌ های کشور منعقد کردیم؛ که موارد اولویت‌ دار از جمله روکش و رفع نقاط حادثه خیز در این حوزه مشخص می‌ شود.


معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ ای کشور، افزود: در حوزه نوسازی ماشین‌ آلات راهداری نیز نامه‌ای تنطیم کرده‌ ایم، که دو برابر اعتبار پرداختی از سوی استان را، سازمان راهداری به این حوزه اختصاص دهد.


امانی؛ از ظرفیت قانون بودجه برای سرمایه‌ گذاری بخش خصوصی جهت تقویت دوربین‌ های جاده‌ ای خبر داد و گفت: محل دقیق بازگشت سرمایه بخش خصوصی از محل جریمه‌ ها تعیین شده است.


وی ابراز داشت: کرمان ظرفیت‌ های خوبی در حوزه حمل و نقل دارد، اما بیشتر مشکل ما با معادن است، درخواست ما این است که معادن را پای کار بیاورید که از مبدا باسکول بگذارند، تا بار ایمن و استاندارد حمل کنند.

اختصاص ۵۰ میلیارد تومان اعتبار جهت حوزه راه های استان کرمان

امکانات راهداری کرمان با طول راه های استان تناسب ندارد

استاندار کرمان نیز در این دیدار کشور گفت: امکانات، تجهیزات، ناوگان حمل و نقل و ماشین‌آلات راهداری کرمان با ۳۰ هزار کیلومتر طول راه‌ های استان تناسب ندارد.

محمدمهدی فداکار در دیدار معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور، از عدم تناسب امکانات، تجهیزات و ماشین‌آلات راهداری با ۳۰ هزار کیلومتر طول راه‌های استان انتقاد کرد و گفت: محورهای مواصلاتی استان کرمان زیر بار تردد بالایی از خودروهای سنگین حمل مواد معدنی، بار، محصولات کشاورزی و همچنین جابجایی مسافر به واسطه موقعیت جغرافیایی آن قرار دارد.


وی روکش نامناسب آسفالت محورهای رفسنجان، بم، انار، کرمان و سایر مناطق استان را مثال زد و افزود: این در حالی است که کرمان محل عبور خودروهای باری و مسافری است.


استاندار کرمان، وضعیت راه‌ ها در استان کرمان را با وجود ظرفیت‌ های جغرافیایی و دو خط ریلی بسیار مهم، نامناسب دانست و ادامه داد: نقاط حادثه‌ خیز، سامانه‌ های جاده‌ ای، ماشین‌ آلات راهداری نیز با مشکل مواجه هستیم.


فداکار تصریح کرد: کرمان استان حادثه‌ خیزی است، سیل‌ های اخیر نیز خسارت زیادی به راه‌ های این استان وارد کرده‌ اند و ناوگان حمل و نقل نیز باید نوسازی شود.

سید مصطفی آیت‌ اللهی موسوی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان نیز از لزوم تقویت دوربین‌ های جاده‌ ای، اصلاح روکش آسفالت، نوسازی ناوگان حمل و نقل و ماشین‌آلات راهداری و ساخت راهدارخانه‌ ها در سطح استان یاد کرد.


وی افزود: ۷۷ نقطه حادثه‌ خیز درون شهری و برون‌ شهری استان کرمان امسال باید رفع گردد، که برنامه‌ ریزی آن در کمیسیون ایمنی استان انجام شده است.


امیر حسن‌ زاده سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان گفت: به حمل و نقل و کریدور شمال جنوب به عنوان یک صنعت نگاه می‌ کنیم و از این مسیر باید بهترین استفاده را برد.


احسان عراقی‌ زاده مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ ای شمال کرمان نیز از آسیب وارده به راه‌ های استان به واسطه قرارگیری در کریدور شمال به جنوب کشور سخن گفت و بیان کرد: کرمان پس‌کرانه بندرعباس و چابهار می‌شود و محور کرمان، بم و زاهدان یکی از محورهای شریانی و پرتصادف است، که باید ایمنی آن را حل کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha