آغاز طرح گسترده برخورد با خودروهای پلاک مخدوش در کرمان

فرمانده انتظامی استان با اشاره به آغاز طرح برخورد با خودروهای پلاک مخدوش، تصریح کرد: هدف از اجرای این طرح ارتقاء انضباط ترافیکی و برخورد با رانندگانی است که با فک پلاک یا با پلاک مخدوش رانندگی کنند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ سردار عبدالرضا ناظری در حاشیه اجرای مانور خودرویی برخورد با خودروهای پلاک مخدوش گفت: مشخصه اصلی برای شناسایی هر نوع خودرو، پلاک است و در پی توسعه سامانه‌های هوشمند پلیس برای استفاده از ظرفیت‌های هوشمند و کنترل رفتار رانندگان نیاز به پایش پلاک خودرو از طریق سامانه های تصویری داریم تا با رانندگان متخلف برخورد شود.

وی با اشاره به اینکه وقتی خودرو فاقد پلاک و یا پلاک مخدوش باشد مشکلاتی در اعمال قانون متخلفان و شناسایی مجرمان ایجاد می‌ شود، افزود: به دنبال مطالبات مردمی و طرح موضوع در شورای تامین استان برای برخورد قاطع با این تخلفات، طرح برخورد با رانندگان متخلف در مخدوش نمودن و فک پلاک با هماهنگی قضایی از امروز در سطح استان آغاز خواهد شد.

فرمانده انتظامی استان بیان کرد: هدف از اجرای این طرح ارتقاء انضباط ترافیکی و برخورد با رانندگانی است که با فک پلاک یا با پلاک مخدوش رانندگی کنند، که در این راستا از ظرفیت پلیس راه، راهور، یگان امداد و یگان ویژه در مرکز و دیگر شهرستان ها استفاده می شود.

سردار ناظری اضافه کرد: ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی، تکلیف قانونی و میزان مجازات لازم برای برخورد در صحنه و توقیف خودروهای پلاک مخدوش را معین کرده که این خودروها به تناسب تخلف خود دستور توقیف خواهند گرفت.

وی اظهار داشت: از مردم نیز در خواست داریم؛ در این طرح نیز پلیس را همراهی و با اطلاع رسانی به موقع تخلفات خودرویی با تلفن ۱۱۰ و سامانه ۱۲۰، کسانی که رفتار مخاطره آمیز داشته و یا خودروی فاقد مشخصه دارند را به پلیس معرفی کنند.

فرمانده انتظامی استان با اشاره به اجرای این طرح تا پایان فصل تابستان و استمرار آن تا دستیابی به وضعیت مطلوب در حوزه انضباط ترافیکی، خاطرنشان کرد: ۹۵ درصد رانندگان قانونمند هستند و اجازه نمی‌دهیم پنج درصد متخلف با فک پلاک قانون گریز بوده و با مخدوش کردن و فک پلاک اقدامات مجرمانه انجام دهند.

پلیس کرمان

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha