استان کرمان میزبان همایش گُذر و دِرنگ می‌ شود

معاون میراث‌ فرهنگی اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان کرمان، از برگزاری همایش گُذر و دِرنگ از تاریخ ۲۵ تا ۳۰ اردیبهشت‌ ماه جاری در این استان، با همکاری مرکز معماری اسلامی ایران و در قالب رویدادهای مختلف خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ مجتبی شفیعی، با اشاره به برگزاری همایش گُذر و دِرنگ از تاریخ ۲۵ تا ۳۰ اردیبهشت‌ ماه جاری در استان کرمان، گفت: این همایش که گذری بر معماری استان کرمان خواهد داشت، با همکاری مرکز معماری اسلامی ایران و در قالب رویدادهای مختلف برگزار می‌ شود.

وی افزود: همایش مذکور با هدف معرفی و احیای معماری ایرانی (کرمان) و در قالب نشست‌ های تخصصی، کارگاه‌ های عملی و بازدیدهای معمارانه برپا می‌ شود.

معاون میراث‌ فرهنگی اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان کرمان، تصریح کرد: رویدادهای تعریف شده برای این همایش در قالب عناوینی همچون؛ نجابت معماری خشتی، خانه در معماری کرمان، جمال و جلال در معماری ایرانی(بازخوانی آرامگاه های کرمان)، باغ ایرانی (بیکرانگی پردیس در دل کویر)، روایتی نو از بازیگر بازآفرینی محله، معماری دستکند میمند، معماری و نجوم در میان ستارگان خواهد بود و همچنین کارگاه‌ های تجربه عملی مرمت، خشت‌ زنی و سفالگری را نیز خواهیم داشت.

شفیعی، به حضور اساتید برجسته کشوری و استانی نیز در این همایش اشاره و بیان کرد: استاد محمدرضا اولیا، پیمان سلیمانی، محمد علی سیستانی، کوروش افضلی، بتول شمس‌ الدینی، رضا ریاحیان، ملیحه نوروزی، حسین کاظمی، عباس همت‌ آبادی، عباس ابراهیم‌ پور، آرمان باقری و امیر عباس شهدادی از جمله این اساتید خواهند بود.

وی، با اشاره به اینکه این همایش در شهرهای بم، شهربابک(میمند)، کرمان(ماهان_ شهداد) و رفسنجان اجرا می‌ شود، اظهار کرد: بازدید از بافت تاریخی کرمان، آثار ثبت جهانی و ارزشمند این استان از دیگر برنامه‌ های پیش‌ بینی شده برای همایش مذکور است.

معاون میراث‌ فرهنگی اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان کرمان خاطرنشان کرد: برنامه‌ ریزی های مناسب و تلاش‌ های زیادی برای اجرای این همایش توسط مدیر هنری و آموزشی مرکز معماری اسلامی انجام شده است، که جای تقدیر و تشکر دارد.

میراث فرهنگی استان کرمان

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha