از پوستر دهمین سوگواره ملی "تعزیه ده‌ زیار" رونمایی شد

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان؛ از برگزاری آیین رونمایی از پوستر دهمین سوگواره ملی "تعزیه ده‌ زیار" به پنج زبان اصلی دنیا، با حضور مدیر کل صدا و سیمای استان و رئیس حوزه هنری کرمان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ محسن روحی، در این مراسم با بیان اینکه مردمی بودن سوگواره ملی تعزیه ده‌زیار بسیار ارزشمند است، که امیدواریم تداوم داشته باشد، گفت: نیازمند هویت‌ سازی برای روستاها در مناطق مختلف استان هستیم؛ لذا تلاش داریم به واسطه برگزاری سوگواره‌، یک هویت فرهنگی مذهبی برای ده‌ زیار ایجاد شود.

وی با اشاره به لزوم فرهنگ‌ سازی و اطلاع‌ رسانی دقیق برنامه‌ های دهمین سوگواره تعزیه ده‌ زیار اظهار کرد: رفع مشکلات در برگزاری این سوگواره نیازمند همراهی و هم افزایی است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان خاطرنشان کرد: پوستر دهمین سوگواره ملی تعزیه ده‌ زیار از سوی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان طراحی و علاوه بر زبان فارسی؛ به پنج زبان انگلیسی، عربی، هندی، افغانستانی و ترکی منتشر شده است.

روحی؛ با اشاره به حضور مردم از دیگر نقاط استان به ویژه شهر کرمان در این مراسم، بیان کرد: روستای ده زیار خاستگاه و روستای تعزیه است و امیدوار هستیم در سراسر ایام سال شاهد برگزاری تعزیه در این روستا باشیم.

وی با بیان اینکه امسال به مناسبت دهمین دوره برگزاری این سوگواره، تلاش شده که همراهی بیشتری برای برگزاری این رویداد ملی انجام شود، افزود: تلاش می‌ کنیم تا مشکلات برگزاری این سوگواره به حداقل برسد.

شایان ذکر است؛ دهمین سوگواره ملی تعزیه ده‌ زیار با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان و همزمان با سالروز ارتحال ملکوتی امام خمینی(ره) به مدت ۱۲ شب در روستای ده‌ زیار برگزار می‌ شود.

از پوستر دهمین سوگواره ملی "تعزیه ده‌ زیار" رونمایی شد

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha