افتتاح فاز اول مجموعه گردشگری بهشت پنجم زرند با حضور وزیر میراث فرهنگی

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در سفر خود به استان کرمان و شهرستان زرند، فاز اول مجموعه گردشگری "بهشت پنجم" شهرستان زرند را با اعتبار ۲۴۰ میلیارد ریال افتتاح کرد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ صبح امروز ۱۱ خرداد ماه؛ سید عزت‌ الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی جهت بازدید و افتتاح چند طرح از جمله؛افتتاح فاز اول طرح گردشگری جعفری و بازدید از طرح بومگردی خانه ایرانمنش در روستای اسماعیل باد در شهرهای زرند و کوهبنان با استقبال امام جمعه و فرماندار و جمعی از مسؤولان اجرایی وارد شهرستان زرند شد.

وی ابتدا با حضور در گلزار شهدای شهر خانوک زرند با نثار شاخه گل و قرائت فاتحه با آرمان‌ های والای شهدای گرانقدر تجدید میثاق کرد.

وی پس از ادای احترام به شهدای شهر مقاومت خانوک ؛ همچنین با حضور در مزار حاجیه زهرا اسدی جریک پیر خانوک و قرائت فاتحه ادای احترام کرد و همچنین وی در خصوص بازسازی و مرمت گلزار شهدای خانوک دستوراتی صادر کرد.

افتتاح فاز اول مجموعه گردشگری بهشت پنجم زرند با حضور وزیر میراث فرهنگی

حاجیه زهرا اسدی، مادر شهید محمدجواد، جانباز علی و آزاده سلمان زادخوش مادربزرگ شهیدان جابر و مهدی مهدوی و همچنین مادر همسر شهید محمد اسدی است؛ که در دوران دفاع مقدس اقدامات ارزشمندی برای کمک به رزمندگان انجام داد و از سوی سردار سلیمانی ملقب به چریک پیر شد.

وزیر میراث فرهنگی در دیدار با خانواده رزمنده چریک شهرستان زرند؛ با اشاره به رشادت های مردم خانوک در دوران دفاع مقدس گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی لقب چریک پیر را به مرحوم زهرا اسدی دادند و این بانوی بزرگوار در این منطقه کوچک پایگاه مقاومت راه‌ اندازی کرد و با بسیج کردن خانم‌ های این خطه، برای رزمندگان در دوران دفاع مقدس نان پخت می‌ کردند.

ضرغامی؛ تصریح کرد: با توجه به اینکه در این منطقه کوچک شهدای زیادی داریم اینکه این منطقه را پایگاه مقاومت بدانیم، کار درستی است.

وی افزود: پیشنهاد می کنیم گردشگران مقاومت نیز به این منطقه برای زیارت مرقد این بزرگوار بیایند.

افتتاح فاز اول مجموعه گردشگری بهشت پنجم زرند با حضور وزیر میراث فرهنگی

پیش از ظهر امروز نیز در ادامه برنامه های سفر کاری وزیر میراث فرهنگی به شهرستان زرند؛ پس از بازدید وزیر از طرح بومگردی خانه ایرانمنش و بازارهای سنتی و تاریخی مرحوم اشرف زاده و همچنین بازار وکیل و بازار سهرابی؛ فاز اول مجموعه گردشگری بهشت پنجم افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ضمن ابراز رضایت از اجرای پروژه، دستوراتی برای پرداخت تسهیلات به منظور تکمیل این پروژه صادر کرد.

این مجموعه گردشگری با زیربنای ۴ هزار متر مربع در فضایی به مساحت ۱۰ هزار متر مربع و سرمایه‌ گذاری ۲۴۰ میلیارد ریال احداث شده که با بهره‌ برداری از آن زمینه اشتغال ۲۵نفر فراهم شده است.

سرمایه گذار مجتمع گردشگری بهشت پنجم نیز گفت: کلید احداث این مجتمع از سال ۹۳ زده شده و ۵۳ میلیارد تومان تاکنون هزینه شده؛ که فقط ۱۱ میلیون آن تسهیلات گرفتیم و مابقی آن آورده شخصی بوده است.

محمد جواد جعفری افزود: اکنون فاز اول مجتمع گردشگری راه اندازی شده و ۳۰ میلیارد تومان برای تکمیل فاز دوم این پروژه نیاز است.

وی با اشاره به ظرفیت گردشگری شهرستان زرند ادامه داد: در حال حاضر زمینه اشتغال ۲۵ نفر در فاز اول این مجتمع فراهم شده است.

افتتاح فاز اول مجموعه گردشگری بهشت پنجم زرند با حضور وزیر میراث فرهنگی

ضرغامی همچنین از باغ بنای عمارت ایرانی منش روستای اسماعیل آباد از توابع بخش مرکزی شهرستان زرند بازدید و از غرفه های صنایع دستی و سوغات زرندی نیز دیدن کرد.

شایان ذکر است؛ بازدید از معدن ذغال سنگ پابدانا با تمرکز بر موضوع گردشگری معدن و همچنین بافت تاریخی طغرل الجرد از جمله برنامه‌های سفر یک روزه ضرغامی به شهرستان کوهبنان است.

ضرغامی برنامه‌ های سفر خود را با افتتاح طرح بومگردی مارکو و بازدید از خانه آل طاها در شهرستان کوهبنان به پایان می رساند.

افتتاح فاز اول مجموعه گردشگری بهشت پنجم زرند با حضور وزیر میراث فرهنگی

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha