در سفر وزیر میراث‌ فرهنگی به استان کرمان چه گذشت؟

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی صبح پنجشنبه در سفری یک روزه با هدف افتتاح و بازدید چند پروژه گردشگری به کرمان سفر کرد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ سید عزت‌ الله ضرغامی امروز یازدهم خردادماه با هدف افتتاح و بازدید چند پروژه گردشگری به کرمان سفر کرد.

زیارت وزیر میراث‌فرهنگی از آرامگاه چریک پیر

وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی در حاشیه ادای احترام به شهدای شهر مقاومت خانوک در زرند گفت: حاج قاسم سلیمانی لقب چریک پیر به زهرا اسدی دادند و پیشنهاد می‌ کنم گردشگران مقاومت از این آرامگاه دیدن کنند.

وی اظهار کرد: این بانوی بزرگوار در این منطقه کوچک پایگاه مقاومت راه‌ اندازی کرد و با بسیج کردن خانم‌ های این خطه برای رزمندگان در دوران دفاع‌ مقدس نان پخت می‌ کردند، بنابراین با توجه به اینکه در این منطقه کوچک شهدای زیادی داریم؛ اگر این منطقه را پایگاه مقاومت بدانیم، کار درستی است.

وزیر میراث فرهنگی با اشاره به خدمات چریک پیر در ادامه او را یک شهید والا و عزیز دانست و گفت: گردشگران مقاومت برای زیارت مرقد این شهید بزرگوار از این مکان مقدس بازدید کنند.‌

رفع مشکلات مجتمع گردشگری بهشت پنجم زرند از محل تبصره ۱۸

سید عزت الله ضرغامی در ادامه سفر یک روزه خود به استان کرمان ضمن بازدید از مجتمع گردشگری بهشت پنجم به بررسی مشکلات سرمایه‌ گذار این مجتمع پرداخت و در ادامه دستور همکاری لازم برای رفع این موضوعات را از محل تبصره ۱۸ برای تکمیل بخش اقامتی داد.

در ادامه این بازدید سرمایه گذار مجتمع گردشگری بهشت پنجم نیز گفت: کلید احداث این مجتمع از سال ۹۳ زده شده و ۵۳ میلیارد تومان تاکنون هزینه شده است؛ که فقط ۱۱ میلیون آن تسهیلات گرفتیم و مابقی آن آورده شخصی بوده است.

محمد جواد جعفری افزود: اکنون فاز اول مجتمع گردشگری راه اندازی شده و ۳۰ میلیارد تومان برای تکمیل فاز دوم این پروژه نیاز است.

وی با اشاره به ظرفیت گردشگری شهرستان زرند ادامه داد: در حال حاضر زمینه اشتغال ۲۵ نفر در فاز اول این مجتمع فراهم شده است.

ادای احترام وزیر میراث‌ فرهنگی به شهدای بخش طغرالجرد

وزیر میراث فرهنگی در ادامه حضور در کرمان به شهدای بخش طغرالجرد ادای احترام کرد.

ضرغامی همچنین در پاسخ به سخنان پدر شهید عبدلی مبنی بر اینکه در استان کرمان بخش طغرالجرد بعد از خانوک بیشترین شهدا را تقدیم انقلاب کرده است، گفت: خاک استان کرمان شهیدخیز بوده و در رأس آن سردار شهید حاج قاسم سلیمانی است.

وی در ادامه به بافت تاریخی بخش طغرالجرد اشاره و تصریح کرد: این منطقه دارای بافت ویژه‌ ای است؛ که قدمت آن خیلی طولانی نیست اما به نوبه خود بافت ارزشمندی است.

وزیر میراث فرهنگی ادامه داد: طبق مطالعات انجام شده بافت بخش طغرالجرد واجد ارزش بوده و برای ثبت ملی آن مطالعات تکمیلی در حال انجام است. اما مردم باید بدانند با ثبت این بافت تاریخی محدودیت‌ هایی در ساخت و ساز این بافت ایجاد می‌ شود.

ضرغامی افزود: البته مردم این منطقه با ثبت ملی بافت تاریخی این بخش موافق هستند و نامه ثبت ملی منطقه توسط پدر یکی از شهدای طغرالجرد به نمایندگی مردم در گلزار شهدا به دست ما رسیده است.

وی با اشاره به ظرفیت تاریخی این منطقه به عنوان میراث ملموس بیان کرد: برای ثبت ملی طغرالجرد بررسی‌های علمی و کارشناسی را انجام می‌دهیم و امیدواریم سرمایه‌ گذاران به ظرفیت‌ های این منطقه پی برده و برای سرمایه‌ گذاری ورود کنند.

شهید یاسر عبدلی فرزند جانباز سرافراز حاج علی عبدلی اهل بخش طغرالجرد شهرستان کوهبنان، جانشین پلیس اطلاعات شهرستان خاش از پرسنل شریف و فداکار فراجا در آستانه شهادت امام جعفر صادق(ع) و در حین انجام وظایف محوله در شهرستان خاش، برای پاسداری از مرزهای عزت و امنیت کشور عزیزمان به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

در اماکن گردشگری به فرح‌بخش بودن فضا بیشتر توجه شود

مهندس ضرغامی در مراسم افتتاح اقامتگاه بومگردی و سفره خانه سنتی مارکو کوهبنان که در حاشیه سفر وی به کرمان صورت گرفت، در سخنانی گفت: کسی که به کرمان می‌ آید باید ترانه‌ های مرحوم ایرج بسطامی که خود اصالتی کرمانی دارد را بشنود، بنابراین باید در اماکن گردشگری به فرح‌ بخش کردن فضاها توجه بیشتری شود.

اقامتگاه بومگردی و سفره‌خانه سنتی مارکو که اقدامات راه‌ اندازی آن از سال ۱۳۹۷ آغاز شده امروز با حضور وزیر میراث‌ فرهنگی کشور و تعدادی از مسوولان بومی و محلی افتتاح شد.

حجم سرمایه‌ گذاری واحد گردشگری مذکور ۳ میلیارد تومان بوده و زمینه اشتغال ۱۰ نفر در این واحد فراهم شده است.

اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha