ربودن گوی سبقت شرکت در کنکور توسط دختران کرمانی

رئیس دانشگاه و رئیس ستاد استانی آزمون های سراسری کرمان؛ گفت: امسال دختران بیشتر از پسران برای شرکت در این آزمون ثبت نام کردند، که تعداد آنها به ۲۷ هزار و ۵۷۱ نفر می رسد؛ آمار پسران نیز ۱۵ هزار و ۱۹۶ نفر است، که نشان از حضور پرشور زنان در عرصه های علمی است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ دکتر محمد هادی زاهدی رئیس کمیسیون دائمی هیأت امناء دانشگاه و مدیر کل اداره آمار، فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در بازدید از حوزه برگزاری آزمون کنکور سراسری ۱۴۰۲ در تالار افضلی پور دانشگاه شهید باهنر کرمان با اشاره به قانون سنجش و پذیرش، این قانون را تحولی در حوزه سنجش دانش آموز و داوطلبین، عنوان داشت: که علاوه بر کاهش استرس و فشار کنکور به داوطلبین موجب افزایش سطح علمی داوطلبین خواهد شد و دواطلبین به جای روی آوردن به تست زنی بیشتر به درک مفاهیم درسی متمرکز خواهند شد.

وی با تجلیل از اقدامات سازمان سنجش و آموزش کشور در برگزاری امن آزمون که موجب آرامش داوطلبین و خانواده های آنها شده است، از بهره گیری سازمان سنجش از ابزارهای هوش مصنوعی برای تحلیل داده ها و اطلاعات سوابق تحصیلی و آزمون کنکور خبر داد و گفت: با بهره گیری از هوش مصنوعی و الگوهای تشخیص تقلب، صحت آزمون تا حد زیادی تأمین و تضمین می شود.
دکتر حسین اکبری فرد رئیس دانشگاه شهید باهنر و رئیس ستاد استانی آزمون های سراسری استان کرمان نیز، ضمن بازدید از تالار افضلی پور؛ حوزه برگزاری کنکور در این دانشگاه، از حضور۴۲ هزار و ۷۶۷ نفر داوطلب از کرمان در نوبت دوم کنکور سراسری از ۵ گروه آزمایشی خبر داد.
وی اظهار داشت: در نوبت دوم کنکور سراسری ۱۴۰۲ در استان کرمان، ۴۲ هزار و ۷۶۷ نفر داوطلب در ۵ گروه آزمایشی ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان حضور دارند.
رئیس ستاد استانی آزمون های سراسری استان کرمان؛ تصریح کرد: همچنین دختران بیشتر از پسران برای شرکت در این آزمون ثبت نام کردند؛ که تعداد آنها به ۲۷ هزار و ۵۷۱ نفر می رسد؛ آمار پسران نیز۱۵ هزار و ۱۹۶ نفر است، که نشان از حضور پرشور زنان در عرصه های علمی است.
دکتر اکبری فرد، یادآور شد: در شهر کرمان ۱۳ هزار و ۱۹۲ نفر داوطلب در ۵ حوزه اصلی شهر کرمان از جمله: دانشگاه شهید باهنر کرمان، دانشگاه پیام نور، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشکده فنی و حرفه‌ ای شهید چمران و اداره آموزش پرورش حضور دارند که از این تعداد ۴ هزار و ۹۴۹ نفر مرد و ۸ هزار و ۲۴۳ نفر زن می‌باشند.
دکتر قاسم محمدی نژاد؛ نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش در دانشگاه و دبیر ستاد استانی آزمون سراسری۱۴۰۲ و معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه در این بازدید ضمن تقدیر از عوامل اجرایی، میزان رعایت شیوه نامه های حفاظتی، نظم، آرامش، امنیت و نحوه برگزاری کنکور در شهرستان کرمان را مثبت ارزیابی کرد.
وی ضمن دعای خیر و آرزوی تندرستی و بهروزی برای تمامی داوطلبان کنکور سراسری، از تعامل و همکاری سایر دستگاه های اجرائی استان با دانشگاه شهید باهنر به عنوان دانشگاه معین سپاسگزاری کرد.
گفتنی است؛ مرحله دوم آزمون سراسری در روزهای ۱۴ و ۱۵ تیرماه ۱۴۰۲ برگزار شد؛ که در روز چهارشنبه ۱۴ تیر ماه گروه های آزمایشی ریاضی و فنی و علوم انسانی در نوبت صبح و در نوبت عصر نیز گروه آزمایشی هنر به رقابت می پردازند.
همچنین امروز پنج شنبه ۱۵ تیر ماه گروه آزمایشی علوم تجربی که بیشترین تعداد شرکت کننده گان را دارا بود، در نوبت صبح و نیز در نوبت عصر گروه آزمایشی زبان های خارجی با یکدیگر رقابت کردند.
دانشگاه شهید باهنر کرمان
انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha