تقویت رابطه بین دولت و ملت، موجب افزایش تاب آوری مردم می شود

استاندار کرمان در همایش ملی حکمرانی متعالی گفت: تقویت رابطه بین دولت و ملت و تقویت سرمایه اجتماعی به افزایش تاب‌ آوری مردم در برابر مشکلات منجر خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ محمد مهدی فداکار در همایش ملی حکمرانی متعالی؛ در سخنانی بر لزوم تقویت رویکرد تمرکززدایی در نظام حکمرانی تاکید و بیان کرد: تمرکز زدایی در سطح محلی و استانی زمینه‌ های تخصیص اختیارات و قدرت به جوامع محلی را فراهم می‌ کند، بنابراین به جای اعمال قدرت از بالا به تصمیم‌ سازی از پایین به بالا نیاز داریم.

وی با بیان اینکه افزایش نقش ذینفعان در برنامه‌ ریزی موجب تقویت مشارکت عمومی در توسعه منطقه‌ ای می‌شود، افزود: تقویت رابطه بین دولت و ملت و تقویت سرمایه اجتماعی به افزایش تاب‌ آوری مردم در برابر مشکلات منجر خواهد شد.

استاندار کرمان در بخش دیگری از سخنانش به برخی از مصادیق تصمیم‌ گیری در سطح استانی هم اشاره و بیان کرد: ادغام شوراهای متنوع استانی، انتصاب مدیران و مدیریت منابع انسانی در سطح استان و بودجه‌ نویسی محلی از جمله مواردی است؛ که به تقویت توان حکمرانی و بهبود شاخص‌ ها در سطح محلی منجر می‌ شود.

فداکار همچنین بر لزوم توجه به تجربیات استانی و جمع‌ بندی و مستندسازی آنها در سطح کشور تاکید کرد.

شایان ذکر است؛ چهارمین همایش ملی حکمرانی متعالی با تاکید بر حکمرانی استانی ۲۶ تیر ماه با حضور دانشجویان، استادان دانشگاه و شماری از استانداران کشور در دانشگاه دفاع ملی برگزار شد.

استانداری کرمان

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha