امر به معروف و نهی از منکر دو واجبی که نباید ترک شوند

امام جمعه سیرجان در خطبه های نماز جمعه این شهرستان گفت: امر به معروف و نهی از منکر دو واجب مهم الهی اند و وظیفه همه آحاد جامعه است که امر به معروف و نهی از منکر را در هیچ شرایطی ترک نکنند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ حجت الاسلام شیخ عباس مسلمی زاده در خطبه اول نماز جمعه شهرستان سیرجان؛ ضمن تسلیت فرا رسیدن عاشورای حسینی و عزای سرور و سالار شهیدان، گفت: در فرازی از زیارت عاشورا آمده که خداوند متعال مقام حضرت سید الشهدا علیه السلام را گرامی داشته و ما را نیز به خاطر محبّت و تبعیّت از آن جناب، عزیز و مُکرَم قرار داده و این بزرگترین سرمایه و دارائی ماست که باید از آن مراقبت و مواظبت نمائیم.

وی؛ به یکی از ویژگی‌ های اختصاصی سید الشهداء(ع) به عنوان برخی از اسباب کرامت آن حضرت اشاره و بیان کرد: برخی امتیازات را خداوند فقط به آن حضرت مرحمت فرموده که حتی انبیاء عظام الهی از چنین امتیازاتی محرومند.

خطیب جمعه سیرجان بیان داشت: یکی از این امتیازات آن است که پیامبر خدا(ص) فرمود: "انما جعل الله الشفاء فی تربته" خداوند شفا را فقط در تربت حسین(ع) قرار داد و خوردن خاک تربت هیچ پیامبر یا امامی به جز آن حضرت جایز نیست.

حجت الاسلام مسلمی زاده در این باره به کلامی از امیر المؤمنین(ع) نیز اشاره و عنوان کرد: آن حضرت فرمود: وقتی خداوند بخواهد کسی را گرامی بدارد او را در راه اقامه ی حق و دفاع از آن، یاری می کند. یکی از مهمترین اهداف نهضت سید الشهدا(ع) طبق سخنرانی آن حضرت، احیای حق و از بین بردن باطل معرفی شده است؛ آن حضرت فرمودند: در جامعه‌ای که حق بمیرد و باطل احیا شود باید انسان آرزوی مرگ کند چرا که نجات انسان در حق گویی است.

وی در خطبه دوم نماز، به وصیت نامه حضرت سیدالشهدا (ع) به عنوان منشور قیام کربلا اشاره و تصریح کرد: همه ما وظیفه داریم منشور انقلاب عاشوراء را بشناسیم. امام حسین (ع) فرمودند: من برای ایجاد شرّ و خودکامگی، ظلم و بی‌ عدالتی، فساد و تباهی،خروج و قیام نکردم بلکه هدف من طلب اصلاح در امّت جدّم رسول خدا (ص) است.

خطیب جمعه سیرجان ادامه داد: امام حسین(ع) فرمودند؛ من به دنبال احیای دو واجب مهم الهی یعنی امر به معروف و نهی از منکر هستم. هدف دیگر من عمل کردن به سیره عملی رسول خدا و امیرالمؤمنین و احیای سبک و روش زندگی فردی و اجتماعی آن دو بزرگوار می‌ باشد.

حجت الاسلام مسلمی خاطرنشان کرد: مهم‌ ترین و بزرگترین فساد در یک جامعه آن است که حاکمش شخصی مثل یزید باشد؛ که به حق عمل نکرده و از باطل نهی و منع نمی نماید. چرا که امر به معروف و نهی از منکر دو واجب مهم الهی اند، که زمینه ساز اجرای واجبات دیگر محسوب می شوند اگر نهی از منکر نباشد معاصی و محرمات در جامعه رواج پیدا می‌ کند.

وی بر لزوم حفظ حرمت مجالس سالار شهیدان نیز اشاره و تاکید کرد: متاسفانه در برخی از مجالس سیدالشهدا وضعیت حجاب نامناسب است. وظیفه همه آحاد جامعه است که امر به معروف و نهی از منکر را در هیچ شرایطی ترک نکنند.

امام جمعه سیرجان خاطرنشان کرد: امسال علی رغم هجمه‌ های دشمنان، و با گذر و زیر پا گذاشتن کمپین های مضحک و مسخره ای که اعلان شده بود، بحمدالله شرایط و کیفیت مراسم عزای سید الشهداء (ع) بهتر از سال گذشته بود و این به درایت و بصیرت مردم بر می گردد.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha