راه اندازی شعب ویژه پرونده‌ های ورشکستگی در استان‌ ها ضروری است

مدیر کل تصفیه و امور ورشکستگی قوه قضائیه تاکید کرد: راه اندازی شعب ویژه رسیدگی به پرونده‌های ورشکستگی و آموزش مداوم نیروهای اداری و قضایی ادارات تصفیه و امور ورشکستگی ضروری است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ محمد علی نوابی در شورای معاونین دادگستری استان کرمان و در ارتباط ویدئو کنفرانس با روسا و دادستان‌ های سراسر استان، گفت: وقتی دادگاه به پرونده‌های مربوط به ورشکستگی ورود می‌ کند، باید تمام مسائل را رسیدگی کرده و با حساسیت نسبت به صدور حکم اقدام کنند.

وی افزود: ورشکستگی شمشیر دو لبه است و می‌توان از آن خوب یا بد استفاده کرد و اگر به درستی مورد استفاده قرار گیرد، حمایت از بستانکاران واقعی ورشکسته محقق می‌ گردد و اگر به خوبی انجام نشود به ضرر بستانکاران خواهد بود.

مدیر کل تصفیه و امور ورشکستگی قوه قضائیه یادآور شد: ورشکستگی موضوعی تخصصی است؛ که در گذشته بر اساس قانون تجارت از سوی مدیر تصفیه در دادگستری‌ ها انجام می‌ شد؛ که به دلیل مشکلات موجود، قانونگذار اداره تخصصی تصفیه و امور ورشکستی را پیش بینی کرد.

نوابی؛ ضمن بیان این مطلب که راه اندازی شعب ویژه رسیدگی به پرونده‌ های ورشکستگی و آموزش مداوم نیروهای اداری و قضایی ادارات تصفیه و امور ورشکستگی ضروری است، گفت: قانون ورشکستگی یک قانون حمایتی بسیار خوب است و باید به نحوی از این قانون استفاده شود، که زمینه سوء استفاده افراد از مزایایی این قانون فراهم نشود.

وی اظهار کرد: تا سال ۹۹ نظام دوگانه‌ ای در کشور برای رسیدگی به موارد مربوط تصفیه امور ورشکستگی داشته ایم، که به منظور ایجاد رویه یکسان در کشور، راه اندازی ادارات تصفیه امور ورشکستگی با صلاحیت استانی در سیاست‌ های قوه قضائیه مورد تاکید قرار گرفته است.

مدیر کل تصفیه و امور ورشکستگی قوه قضائیه با اشاره به این مطلب که ورشکستگی واقعیتی است که نمی‌ توان اصل آن را حذف کرد، ادامه داد: مقررات حوزه ورشکستگی، حمایتی است و باید در محاکم توجه شود, که صدور حکم ورشکستگی به نحوی انجام شود که جلوی سوء استفاده برخی افراد از این قانون حمایتی، گرفته شود.

نوابی ضمن بیان این مطلب که نقش محاکم در تشخیص قبول یا رد ورشکستگی بسیار قابل توجه است، تاکید کرد: در حوزه ورشکستگی خلاء‌های قانونی وجود دارد، اما با وجود قوانین موجود نیز می توان اقدامات مناسبی را به انجام رساند.

وی؛ ضمن بیان این مطلب که در ادارات تصفیه و امور ورشکستگی باید اقدامات گسترده‌ ای صورت گیرد، ابراز داشت: در این حوزه باید اقدامات حقوقی، قضایی، اجرایی و به نوعی بنگاه داری اقتصادی و تولیدی را انجام دهیم.

مدیر کل تصفیه و امور ورشکستگی قوه قضائیه خاطرنشان کرد: در صورتی که ادارات تصفیه امور ورشکستگی با نیرو، تجهیزات و تسلط کامل به قوانین به اجرای ماموریت‌ های خود بپردازند، می‌ تواند به توسعه اقتصادی شهر کمک کند.

علی میرزابیگی، معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان کرمان و رئیس اداره تصفیه و امور ورشکستگی استان کرمان نیز از حمایت‌ های انجام شده به منظور راه اندازی اداره تصفیه و امور ورشکستگی تقدیر کرد و گفت: پیگیری ارجاع تخصصی شعب و خودداری از جا به جایی قضاتی که به نحو تخصصی به پرونده‌های ورشکستگی رسیدگی می‌ کنند در دادگستری‌ها تا استقرار کادر قضایی جایگزین مجرب و آموزش مداوم کادر قضایی رسیدگی کننده به پرونده‌ های ورشکستگی ضروری است.

وی تصریح کرد: نامه‌ ای برای ارسال پرونده‌های مربوط به ورشکستگی به حوزه‌های قضایی استان ارسال شده است و این پرونده‌ ها باید در اسرع وقت به مرکز استان ارسال شود.

اداره کل دادگستری استان کرمان

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha