انهدام شبکه سازمان یافته قاچاق سوخت در جنوب و شرق کشور در کرمان

رییس‌کل دادگستری استان کرمان گفت: در پی انهدام یکی از شبکه های سازمان یافته قاچاق سوخت در جنوب و شرق کشور در کرمان؛ تاکنون چهار نفر از سرشبکه های اصلی این باند دستگیر و ۶ نفر نیز به منظور اخذ توضیحات به دادسرای شهرستان کهنوج احضار شده‌ اند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی، از دستگیری اعضای شبکه سازمان یافته قاچاق سوخت در جنوب و شرق کشور خبر داد و گفت: تاکنون چهار نفر از سرشبکه های اصلی این باند دستگیر و ۶ نفر نیز به منظور اخذ توضیحات به دادسرای شهرستان کهنوج احضار شده‌اند.

وی در تشریح این خبر افزود: اعضای این باند متشکل از دلالان، جایگاه داران، کارت های مهاجر و گلخانه داران توسط سازمان اطلاعات سپاه این استان مورد رصد قرار گرفته و بنا به دستور قضایی دستگیر شده اند.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان، با اشاره به اینکه در برخی از موارد ترک فعل کارمندان و مدیران ادارات متولی در حوزه فرآورده های نفتی در شهرستان کهنوج مشهود است، اظهار داشت: در این پرونده حجم بالای قاچاق سوخت انجام شده؛ که میزان دقیق آن پس از بررسی های کارشناسی و برآورد کامل اطلاع رسانی خواهد شد.

حجت الاسلام حمیدی؛ ضمن بیان این مطلب که اعضای این باند با استفاده از بالغ بر ۲۰۰ کارت سوخت مربوط به جایگاه داران، گلخانه داران و کارت های مهاجر نسبت به قاچاق سوخت به استان های جنوبی و انتقال به کشورهای همسایه اقدام می کرده اند، عنوان کرد: اقدامات اعضای این باند موجب به وجود آمدن مشکلات فراوانی در توزیع به موقع و صحیح سوخت به مردم شده و نارضایتی گسترده مردم این شهرستان را به دنبال داشته است.

وی با اشاره به اینکه قاچاق سوخت ضمن آنکه سرمایه مردم و کشور را به تاراج می برد، موجب ایجاد زمینه نابرابری و اشتغال سوزی می شود، بیان کرد: اعضای این باند گسترده که تعدادی از آنها غیربومی هستند، از سال ۱۴۰۰ تاکنون فعالیت داشته اند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان، تاکید کرد: نهادهای امنیتی و اطلاعاتی، نیروهای نظامی و انتظامی و دستگاه قضایی در برخورد با قاچاقچیان سوخت در هر سطحی با جدیت و براساس قانون اقدام خواهند کرد و اجازه نخواهند داد؛ که سرمایه های ملی این کشور توسط عده ای سودجو به تاراج برده شود.

اداره کل دادگستری استان کرمان

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha