۴ هزار زائر پاکستانی از موکب ماهان کرمان به مرز چذابه اعزام شدند

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ ای استان کرمان گفت: از ابتدای طرح اعزام زائران اربعین حسینی تا دهم شهریور ماه ۱۴۰۲ حدود ۴ هزار زائر پاکستانی اربعین از موکب ماهان کرمان (فاطمیون) به مرز چذابه اعزام شدند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ احسان عراقی زاده با اشاره به اینکه برای جابه‌جایی این زائران درخواست کمک داریم، گفت: زائران پاکستانی با وسایل نقلیه متعدد از مرز ریمدان در سیستان و بلوچستان به موکب بزرگ و شبه مجتمع خدماتی رفاهی با نام موکب فاطمیون در ماهان کرمان منتقل و به بوسیله یکصد دستگاه اتوبوس به مرز چذابه اعزام شدند.

وی با بیان این مطلب که استان کرمان در مسیر تردد زائران اربعین از دیگر کشورها به ویژه زائران پاکستانی قرار دارد، اظهار داشت: از زائران پاکستانی اربعین حسینی در موکب ماهان پذیرایی می‌ شوند و پس از آن برای انتقال این زائران به مرزها برای حضور در همایش عظیم پیاده‌ روی اربعین اقدام می‌ کنیم.

وی تصریح کرد: شاهد ورود خیل عظیمی از زائران اربعین اباعبدالله علیه السلام از کشور پاکستان بودیم، که در این رابطه برای خدمت رسانی و جابه‌جایی زائران از هم‌ استانی های عزیز درخواست کمک داریم.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان، با بیان اینکه در حال حاضر انتقال این زائران امام حسین(ع) به مرزها و بعضی هم به قم در حال انجام است، ادامه داد: تمام تلاش ما بر این است؛ تا بتوانیم هر چه سریع‌ تر این زائران را به مرزها برسانیم.

عراقی زاده؛ خاطرنشان کرد: انتقال این زائران باید هر چه سریع‌ تر انجام شود، تا هنگام شب که گروه‌ های جدیدی از زائران پاکستانی از راه می‌ رسند بتوانند اسکان یابند و پیش‌ بینی می‌ شود این روند تا پایان هفته آینده ادامه داشته باشد.

۴ هزار زائر پاکستانی از موکب ماهان کرمان به مرز چذابه اعزام شدند

وی یادآور شد: از تمام هم‌ استانی‌ هایی که می‌ توانند در امر انتقال این زائران کمک کنند؛ درخواست داریم برای خدمت به این زائران به موکب ماهان مراجعه کنند.

مدیر کل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ ای استان کرمان با بیان این‌که روزانه ۴۰۰ زائر پاکستانی از کرمان به سمت مرزهای شلمچه و چذابه اعزام می‌ شوند، افزود: ۱۰ اتوبوس و ۴۵ ون از کرمان برای انتقال زائران پاکستانی از مرز به چابهار و ایرانشهر و کرمان ارسال شده است.

استاندار کرمان در این بازدید با اشاره به این که امسال جمعیت زوار پاکستانی نسبت به سال قبل افزایش یافته و در نتیجه جابه‌جایی مسافران با مشکل کمبود وسیله و تاخیر مواجه است، ابراز داشت: هماهنگی‌ ها برای تامین اتوبوس صورت گرفته و حدود ۲۰۰ زائر پاکستانی روزانه اعزام می‌ شوند.

محمد مهدی فداکار به افزایش یک رام قطار و ۱۰ پرواز برای انتقال زائران از کرمان اشاره و خاطرنشان کرد: این جا به‌ جایی‌ ها مقداری از حجم مسافر کرمان را کمتر کرده است و با این که عده‌ ای هم با وسایل شخصی به مرزها عزیمت کرده‌ اند، اما با این حال با کمبود ماشین مواجه هستیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha