آئین تکریم و معارفه مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان

آئین تکریم و معارفه مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با حضور سید محمد هاشمی معاون حقوقی امور مجلس و استان‌ های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، استاندار کرمان، نماینده مردم کرمان و راور در مجلس و سایر مسئولین در سالن برق منطقه‌ ای کرمان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ محمد مهدی فداکار، استاندار کرمان در این مراسم ضمن تبریک دهه کرامت بیان کرد: ارشاد سه حوزه را مدیریت می‌ کند که حوزه فرهنگ عمومی در قالب شورای فرهنگ عمومی، حوزه عمومی فرهنگ در قالب ۷ رشته و پاسداشت پیشکسوتان از جمله این حوزه‌ ها است.

وی ضمن درخواست از مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان برای تقدیر از پیشکسوتان عرصه فرهنگ و هنر استان افزود: در بحث اقتصاد هنر، در چند حوزه کرمان می‌ تواند فعال شود و دستگاه‌ ها و شرکت‌ های اقتصادی باید کمک کنند تا اقتصاد هنر در کرمان پایدار شود و کارهای بزرگی انجام داد.

استاندار کرمان با تاکید بر اینکه برگزاری جشنواره شهید سلیمانی در کرمان پیگیری شود، گفت: شهید سلیمانی متعلق به همه و مراد همه‌ی آزادیخواهان جهان است و این امر ظرفیت بزرگی است که باید مورد توجه قرار گیرد و چند جشنواره سالانه برگزار شود.

 مدیر کل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز در این مراسم با بیان اینکه جایگاه فرهنگ از سایر عرصه‌ها بالاتر است و این امر خدمت‌ رسانی را سخت می‌ کرد، گفت: تلاش داشتیم که مشورت، همکاری، کار گروهی، تعامل، حفظ ساختارهای قبلی و برگزاری رویدادهای جدید را سرلوحه کار خود قرار دهیم و سرمایه انسانی مورد توجه قرار گرفت.

محمد رضا علیزاده با اشاره به سخن مقام معظم رهبری در خصوص هنر کرمان، تصریح کرد: فرمایش ایشان وظیفه مدیران را در عرصه فراز و نشیب عرصه‌ های فرهنگی بسیار زیاد کرد و باید حمایت از هنرمندان و از بین بردن تنش‌ ها و تلاطم‌ ها را سرلوحه کار قرار داد که در همین راستا در دوران مدیریت خود سیاست‌ هایی به کار بستیم تا بستر پویایی عرصه فرهنگی استان فراهم شود.

وی در ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده ادامه داد: آموزش‌ های فرهنگی هنری، تعادل در برنامه‌ ها، برگزاری رویدادهای ملی، پیوند قوی با جامعه دانشگاهی، تلاش برای پروژه‌ های نیمه تمام، چاپ کتاب‌ های مفاخر، تشکیل شوراهای فرهنگ عمومی، تغییر بسترهای برگزاری مراسمات و... از جمله این اقدامات بود.

مدیر جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در این مراسم با بیان اینکه گسترش تعامل و همکاری با نهادها و فعالین‌ فرهنگی از اولویت‌ ها خواهد بود، گفت: از انتقادهایی که همراه با تفکر و ارائه راهکار باشد استقبال خواهیم کرد.

محسن روحی ضمن تبریک ایام دهه کرامت و ولادت امام رضا(ع)، با بیان اینکه جشنواره شهید سلیمانی را دنبال خواهیم کرد تا زوایای مختلف شخصیتی سردار سلیمانی در قالب فرهنگ و هنر ماندگار شود، افزود: امروز درگیر یک کارزار ایدئولوژیکی در حوزه فرهنگ و هنر و جنگ نرم هستیم.

وی با بیان اینکه تولیدات فرهنگی برای اینکه مورد استقبال قرار بگیرند باید سه ویژگی خلاقیت، جذابیت و محتوا داشته باشند، گفت: جهاد اهالی اصحاب فرهنگ و هنر در حوزه جهاد تبیین بیشتر متوجه ویژگی محتوا است.

 مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با بیان اینکه در خصوص محتوا باید سه کار را انجام داد و ابتدا باید توانمندی‌ های خود را بشناسیم و سپس آن‌ ها را ارتقاء دهیم، گفت: باید مراقب باشیم اشتباه نکنیم زیرا جبران آن سخت است و دشمن متوجه آن است.

وی اتمام پروژه‌های ناتمام، اعتبارات و... را از مسائل مختلف در عرصه فرهنگ و هنر استان دانست و گفت: اهمیت گسترش تعامل و همکاری با نهادها و فعالان‌فرهنگی از اولویت‌ ها خواهد بود و در حوزه تربیت نیروی انسانی گام‌ های جدی بر می‌ داریم.

این مقام فرهنگی با بیان اینکه از انتقادهایی که همراه با تفکر و ارائه راهکار باشد استقبال خواهیم کرد، گفت: با توجه به سخن شهید سیلمانی که گفته‌ اند، جمهوری اسلامی حرم است؛ ما نیز اگر مسئولیت‌ ها را درست انجام دهیم که موجب تقویت نظام جمهوری اسلامی و رضایت مردم شود مدافع حرم هستیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha