کرمان، استانی که باید جور همه کشور را در حوزه مواد مخدر به دوش بکشد

استاندار کرمان در شورای مبارزه با مواد مخدر، گفت: کرمان در حوزه مبارزه با مواد مخدر، درگیر مباحث امنیتی انتظامی است و باید جور همه کشور را در این حوزه به دوش بکشد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ محمدمهدی فداکار، در این نشست به چالش‌ های استان کرمان در بحث مواد مخدر اشاره داشت و گفت: استان‌ های دیگر فقط با موضوع اعتیاد به عنوان مسئله اجتماعی مواجه هستند، اما کرمان با مبارزه و مباحث امنیتی انتظامی این حوزه نیز درگیر است و باید جور همه کشور را در این حوزه بکشد.
وی بیان کرد: نیروهای امنیتی و انتظامی استان تقریبا هر هفته با باندهای قاچاق مواد مخدر درگیر هستند و در این راه به درجه رفیع شهادت نائل می‌ آیند.
استاندار کرمان به جرائم ناشی از مواد مخدر نیز اشاره داشت و تصریح کرد: به لحاظ جغرافیایی استان کرمان نزدیک مرز افغانستان قرار دارد و با بحث مواد مخدر به شدت درگیر است و این مسئله حاشیه‌ های امنیتی برای استان ایجاد می‌ کند.
فداکار اظهار کرد: با این شرایط و دشواری‌ ها، لازم است تا ستاد مرکزی مبارزه با مواد مخدر به صورت خاص به استان کرمان کمک دهد، هم در بحث بازگشت عواید حاصل از فروش املاک مصادره شده و هم اینکه کارخانه استحصال دارو از مواد مخدر در استان راه‌ اندازی شود.
وی، راه‌ اندازی مرکز ماده ۱۶ و معتادین متجاهر را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: معتادین متجاهر به نوعی مجرم هستند و موجب احساس نا امنی می‌ شوند، لذا باید از سطح شهر جمع‌ آوری شوند.
استاندار کرمان، با اشاره به لحاظ اردوگاه کبوترخان در اعتبارات سفر ریاست جمهوری، خاطر نشان کرد: این مرکز برای نگهداری‌ های بلند مدت معتادان و بازپروری، آموزش ها و مهارت آموزی آنهاست و امیدواریم با کمک ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور بخشی از آن تکمیل و قابل بهره‌ برداری شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha