ضرورت پرداختن بیشتر به اخبار حوزه فرهنگ در استان کرمان

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان، گفت: پیشنهاد می‌ شود در بخشی از جلسات شورای فرهنگ عمومی به اخبار حوزه فرهنگ استان و کشور پرداخته شود و در این ارتباط کارگروه رصدی ذیل شورا تشکیل شود.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) محسن روحی در پنجمین جلسه سیاست‌ گذاری شورای فرهنگ عمومی استان کرمان، با اشاره به تاخیری که در تشکیل جلسات شورای فرهنگ عمومی استان ایجاد شده است، گفت: تلاش داریم با برگزاری جلسات سیاست‌ گذاری برای اصلاح در برگزاری جلسات شورای فرهنگ عمومی به منظور کارآمد کردن بیشتر این جلسات و ایجاد شکلی نو و جدید در شورای فرهنگ عمومی، در نهایت پس از اینکه شکل نهایی جلسات مشخص شد، این تاخیر جبران و جلسات شورا به صورت منظم برگزار شود.

وی با اشاره به اهمیت تحلیل رویدادهای فرهنگی استان کرمان، افزود: پیشنهاد می‌ شود در بخشی از جلسات شورای فرهنگ عمومی به اخبار حوزه فرهنگ استان و کشور پرداخته شود و در این ارتباط کارگروه رصدی ذیل شورا تشکیل شود، تا اخبار فرهنگی استان در دستور کار آن‌ ها قرار بگیرد و اخبار فرهنگی در قالب یک کلیپ در شورا ارائه و بررسی شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در ادامه این جلسه نکته مهم قابل توجه در جلسات شورای فرهنگ عمومی را بیان مسائل اولویت‌ دار استان کرمان عنوان کرد و با تاکید بر بررسی روند عملکرد شوراهای فرهنگ عمومی در استان، تاکید کرد: با توجه به آمار رسمی که در موضوعات متعدد وجود دارد، باید موضوعات را اولویت‌ بندی کرد و با توجه به آماری که در هر موضوع وجود دارد، در جلسات شورا به آن‌ ها پرداخته شود.

روحی از راه‌ اندازی اپلیکیشنی برای مشخص کردن اولویت‌ های استان به تفکیک شهرستان‌ ها خبر داد و خاطر نشان کرد: پیشنهاد تشکیل کار گروه نوآوری و توسعه فعالیت های فرهنگ بنیان با هدف استفاده از ظرفیت عظیم و متنوع فرهنگی در نقاط مختلف کشور از جمله ظرفیت‌ های زیست‌ بوم نوآوری و... مورد تصویب قرار گرفته است.

نماینده ولی‌ فقیه در استان و امام‌ جمعه کرمان نیز در این جلسه ضمن مهم خواندن این طرح، با بیان اینکه در بررسی اخبار فرهنگی استان باید به چند نکته توجه کرد، ابراز داشت: این یک کار جدید است که باید تجربه در آن زیاد شود و اینکه در مسیر راه اصلاحاتی انجام شود که در این راستا نظرات اعضای شورا در اجرای این برنامه بسیار کمک کننده خواهد بود و باید نقطه ‌نظرات به دقت بررسی و مورد استفاده قرار بگیرد.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی با بیان اینکه باید برای اخبار استانی و کشوری درصد قائل شد، تصریح کرد: در این ارائه گزارش باید یک رویکرد مد نظر باشد تا چه نوع اخباری باید در این کلیپ مورد توجه قرار گیرد، همچنین خبری که بررسی می‌ شود باید واقعیت داشته باشد و برای مخاطبان ایجاد انگیزه کند.

وی عنوان کرد: باید تدابیری برای مشکلات پیش‌ رو در این طرح اندیشیده شود، تا خبرها دچار حاشیه نشود همچنین جهت‌ گیری خاصی رخ ندهد.

نماینده‌ ولی‌ فقیه در استان کرمان، با بیان اینکه اخبار ارائه شده باید بر اساس یک شاخصه باشد، گفت: ارائه این اخبار می‌ تواند هم یک تلنگر مثبت برای فرهنگ‌ سازی باشد و هم یک دغدغه‌ مندی ایجاد کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha