کد خبر: 186551
۶ شهریور ۱۴۰۱، ۱۵:۵۸
افتتاح طرح ملی حامیم در کرمان

رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان کرمان در آئین افتتاحیه طرح ملی حامیم بمناسبت هفته دولت، گفت: ۵۰۰ دانشجوی دختر و پسر از تشکل‌ ها و فعالین دانشجویی در سه نوبت صبح، عصر و شب در این طرح شرکت خواهند داشت.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ حجت‌ الاسلام محمد صباحی در آئین افتتاحیه طرح حامیم با گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، گفت: وظایف ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری به عهده نهاد است، که شامل تعمیق باورهای انقلابی و فعالیت در اینگونه زمینه‌ ها ست.

وی افزود: در این راستا طرحی تحت عنوان توانمندی دانشجویان در عرصه‌ های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی مطرح شده است؛ از قبل کما بیش این طرح وجود داشته اما با شیوع ویروس کرونا ارتباط و تعامل دانشجویان و تشکل‌ ها و فعالین در دانشگاه‌ ها از بین رفت، در حالی که در این محیط‌ ها آموزش‌ های پنهان بسیار مهم‌ تر از آموزش‌ های آشکار است.

رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان کرمان با بیان اینکه استان کرمان نیز مانند سایر استان‌ ها مأمور به این امور است، در رابطه با زمان آغاز این طرح توضیح داد: این طرح از پنجم شهریور ماه جاری آغاز شده و یک هفته ادامه دارد؛ ۵۰۰ نفر دانشجوی دختر و پسر از تشکل‌ ها و فعالین دانشجویی در این طرح در سه نوبت صبح، عصر و شب شرکت خواهند داشت.

علیرضا منظری توکلی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان نیز گفت: اینکه مقام معظم رهبری مرتب توصیه به ایجاد امیدواری و بیان خدمات نظام می‌ کنند، به این دلیل است که پروژه اصلی دشمن ناامید کردن مردم است.

وی افزود: مخاطبین طرح حامیم افراد دغدغه‌ مند هستند که یعنی حلقه‌ های میانی برای جهاد تبیین پای کار بیایند.

افتتاح طرح ملی حامیم در کرمان

نماینده ولی‌ فقیه در استان و امام جمعه کرمان در این مراسم با گرامیداست یاد شهدا و تبریک هفته دولت تصریح کرد: همه ما یک عقیده و یک جهان بینی داریم. ایده و عقیده با وجود ما گره می‌ خورد، اما ایدئولوژی مبتنی بر جهان بینی است و اگر بخواهیم در عقیده کسی تغییر ایجاد کنیم، باید جهان بینی او را تغییر دهیم، زیرا اگر جهان‌ بینی فرد تغییر کند ایده و عقیده فرد نیز تغییر می‌ کند.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی ادامه داد: دانشجویان هر چه می‌ خوانند باید دقیق خوانده شود، تا حدی که بتوانند مانند استاد تدریس کنند و درس باید به حدی تکرار شود که ملکه ذهن شود. همچنین دانشجویان باید از فرصت‌ های خود استفاده کرده و همواره مطالعه کنند.

وی با بیان اینکه آرمان و واقعیت در همه امور به ویژه امور سیاسی مانند ریل‌ های قطار هستند، گفت: آرمان و واقعیت باید هر دو باشند تا قطار بتواند حرکت کند. اگر فقط به واقعیت توجه شود قطار در جا می‌ زند و اگر کسی فقط به آرمان‌ ها بپردازد قطار پیش نمی‌ رود.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان، با بیان اینکه دانشجویان باید هم به واقعیت‌ ها و هم به آرمان‌ ها توجه کنند، گفت: آرمان‌ ها باید واقعیت‌ ها را متناسب با آرمان‌ های خود تغییر دهند؛ بنابراین دانشجویان در تمام مسائل باید با توجه واقعیت‌ ها، آرمان‌ خواهی خود را حفظ کنند.

استاندار کرمان در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد شهدا و هفته دولت، گفت: دولت در یک سال گذشته در شرایطی دولت را در دست گرفت که تورم به بالاترین حد خود رسیده بود و مشکلات بسیاری وجود داشت که در طول یک سال بسیاری از مشکلات کاهش و امور سامان یافت.

محمد مهدی فداکار به اصلاح یارانه‌ ها اشاره کرد و با بیان اینکه با همراهی مردم کار بزرگی انجام شد، تصریح کرد: عملکرد دولت در بخش‌ های مختلفی مانند مصرف برق خوب بوده است. همچنین در سفر رئیس‌ جمهور به کرمان بیش از ۱۸ هزار میلیارد تومان اعتبار برای استان کرمان قطعی شده است، که هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان آن به زودی پرداخت می‌ شود که اتفاق بسیار مهمی بود.

وی در بخش دیگری از سخنانش دانشجویان شرکت کننده در طرح حامیم را افرادی دغدغه‌ مند خواند و گفت: شما دانشجویان باید آرمان‌ خواهی خود را در حد اعلا همواره حفظ کنید و بپذیرید که بعضی از مسائل با فوریت انجام نمی‌ شود.

استاندار کرمان با بیان اینکه دانشجویان نباید گرفتار مصلحت اندیشی شوند، تاکید کرد: این دوره، فرصت بسیار خوبی برای کسب تجربه است و اگر دانشجویان می‌ خواهند در آینده کشور که بسیار نزدیک است، ایده‌ ها و آرمان را به منصه ظهور برسانند باید خود را تجهیز کنند و در این راستا حتما باید مطالعه کرد. همچنین توصیه می‌ شود دانشجویان در هر رشته‌ ای که هستند تحلیل اقتصادی را یاد بگیرند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha