امکان صدور گذرنامه موقت اربعین در استان کرمان میسر می شود

استاندار کرمان در جلسه ستاد اربعین استان کرمان از صدور گذرنامه موقت در استان کرمان جهت تسریع در صدور گذرنامه و رفع مشکل زائرین اربعین حسینی در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان، محمد مهدی فداکار صبح امروز ۱۶ شهریور ماه در ستاد استانی اربعین، گفت: معادن در راستای مسئولیت های اجتماعی طی سال های گذشته همکاری های زیادی داشته اند و این کمک ها در جریان پیاده روی اربعین نیز بوده است.

وی افزود: معادن در مسئولیت های اجتماعی شان نیاز به مصوبه مجمع دارند، اما در این مدت نیز کمک های زیادی داشتند و بعضا یکی از معادن ما اضافه بر مصوبه مجمع کمک کرده است.

استاندار کرمان در خصوص مشکل تامین ارز زائران اربعین، تصریح کرد: امکان تهیه ارز وجود دارد، اما زوار دینار می خواهند و حجم جابجایی دینار در اقتصاد ما زیاد نیست و در خیلی از شهرها دینار وجود ندارد و لذا صرافی ها دینار کافی ندارند.

فداکار در مورد قیمت جدید اتوبوس ها نیز، گفت: از شب گذشته نرخ جدید تعیین شده و قیمت بلیت وی آی پی ۸۷۵ هزار تومان و بلیت اتوبوس معمولی ۴۴ نفره ۵۹۷ هزار تومان است.

وی بیان کرد: قیمت های خارج از عرضه در تصمیم گیری های ما نیست و اینکه مردم از جای دیگر خریداری می کنند ما مقصر نیستیم. ضمن اینکه سیستم نظارتی حمل و نقل و سامانه ۱۴۱ برای گزارش های تخلفات فعال است.

استاندار کرمان عنوان کرد: در مورد پروازهای اربعین متاسفانه شرکت ها هیچ همکاری نکردند و گلایه آن را خواهیم کرد، اما الان هواپیما مشکل عامه مردم نیست.

فداکار تصریح کرد: مشکل عامه مردم و زوار اربعین، اتوبوس و خدمات آنها است که باید از سوی حمل و نقل پیگیری شود که مشکلات رفع شود و زحمات به هدر نرود.

وی خاطرنشان کرد: برای تسریع در صدور گذرنامه و رفع مشکل زوار، صدور گذرنامه موقت در استان کرمان اتفاق خواهد افتاد و مکانی برای آن تعیین می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha