عملیات اجرایی فاز دوم جاده‌ معدن مس کِروِر، آغاز شد

استاندار کرمان، گفت: بخشی از جاده دسترسی به معدن کرور، از قبل انجام شده اما مدتی راکد مانده بود که با پیگیری‌ های دادستانی و تلاش شرکت ملی صنایع مس ایران، فاز دوم جاده دسترسی در حال انجام است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ دکتر محمد مهدی فداکار در آئین آغاز عملیات اجرایی فاز دوم جاده‌سازی معدن مس کِروِر در شهرستان عنبرآباد که با سرمایه‌گذاری بیش از ۱۷ هزار میلیارد ریال صورت پذیرفت، با اشاره به ظرفیت خوب معدن مس کرور از انجام کارهای شناسایی و اولیه برای اجرای سریع تر طرح خبر داد.

وی عنوان کرد: بخشی از جاده دسترسی به معدن از قبل انجام شده اما مدتی راکد مانده بود که با پیگیری‌های دادستانی و تلاش شرکت ملی صنایع مس ایران، فاز دوم جاده دسترسی در حال انجام است.

استاندار کرمان ابراز امیدواری کرد: کار بدون وقفه پیش رود و به زودی شاهد اتفاق مهم معدنی در این منطقه باشیم.

علی رستمی مدیر عامل شرکت ملی صنایع مس ایران نیز عنوان کرد: بلافاصله بعد از اجرای مسیر دسترسی، شروع عملیات باطله‌برداری معدن آغاز می‌ شود.

وی اضافه کرد: همزمان طراحی دو کارخانه تولید کنسانتره مس و مس کاتد به روش لیچینگ شروع خواهد شد و با تولید مس کاتد در منطقه طی دو سال آینده، می‌ توانیم به توسعه صنایع پایین دستی مس در منطقه امیدوارم باشیم.


مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران، خاطر نشان کرد: فاز دوم جاده دسترسی به معدن تا بهار سال آینده مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha