محدودیت پروازهای بین المللی، چالش پیش روی گردشگری استان کرمان

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان، گفت: عدم وجود پروازهای متعدد داخلی و خارجی، از جمله محدودیت هایی است که فرصت های بی شمار گردشگری را در استان از بین برده است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ فریدون فعالی در همایش نقش گردشگری در امنیت، ایجاد فرصت و حمایت حقوقی قضایی با رویکرد پیشگیری از وقوع جرم استان کرمان، با اشاره به این مطلب که حوزه گردشگری سازمانی فرابخشی است و نیاز به حمایت تمامی بخش ها دارد، تاکید کرد: این صنعت می تواند بیشترین فرصت های شغلی و منابع را ایجاد نماید و به عنوان اقتصاد برتر مطرح است و در اقتصاد جهانی به آن تکیه می کنند.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از کشورها گردشگری را محور توسعه اقتصادی خود قرار داده اند، افزود: کشور ما در حوزه میراث فرهنگی رتبه ۱۰ دنیا را دارد و متناسب با این داشته ها، از ظرفیت های این بخش استفاده نمی شود.

محدودیت پروازهای بین المللی، چالش پیش روی گردشگری استان کرمان

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان، بیان کرد: استان کرمان با ۷ اثر ثبت جهانی، ۷ هزار اثر تاریخی، اقلیم متنوع و جغرافیای پهناور، ظرفیت های گردشگری گسترده ای در اختیار دارد و اکنون این سوال مطرح است که آیا استان کرمان در حوزه گردشگری استان مقصد است یا خیر؟

فریدون فعالی، تصریح کرد: فرصت های حوزه گردشگری اگر از دست برود، دیگر قابل بازگشت نخواهد بود و به همین دلیل سرمایه گذاری در بخش گردشگری شکننده است.

وی ابراز کرد: استان کرمان با وجود داشته های تاریخی و میراثی خود، در حوزه زیرساخت ها از جمله پروازهای بین المللی با محدودیت هایی روبرو است و این موارد موجب می شود که فرصت های گردشگری در این استان از بین برود.

مدیر کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان کرمان، در این رابطه گفت: عدم وجود پروازهای متعدد داخلی و خارجی و محدودیت‌ ها و چالش‌ هایی دیگر که در داخل استان وجود دارد می‌تواند جواب این سوال باشد که استان کرمان می تواند مقصد گردشگران باشد یا خیر.

فریدون فعالی به بناهای تاریخی این استان اشاره و خاطرنشان کرد: برخی از این بناها در مالکیت میراث‌ فرهنگی است و برای حفاظت و مرمت آنها برنامه‌ ریزی لازم انجام می‌ گیرد، ولی مابقی آنها که در اختیار اشخاص حقیقی و حقوقی است ما را با محدودیت‌ هایی مواجه می‌ کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha