دادستانی کرمان، همراه همیشگی و راهگشای استان در مباحث امنیتی بوده است

استاندار کرمان در آیین تودیع معارفه دادستان عمومی و انقلاب کرمان از همراهی و راه‌گشایی همیشگی دادستانی کرمان در مباحث امنیتی استان تقدیر و تشکر کرد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ دکتر محمد مهدی فداکار صبح چهارشنبه ۲۷ مهر ماه در آئین تودیع و معارفه دادستان کرمان، با اشاره به اینکه دستگاه قضایی جایگاه بسیار مهمی در دنیا دارد، گفت: دستگاه قضایی در کشور ما به دلیل اینکه احکام قضایی منبعث از شرع است، جایگاه ویژه تری دارد به نوعی مقدس است و قضات ماذون از ولی، حکم صادر می کنند.

وی به تاکید حضرت علی(ع) در نهج البلاغه بر جایگاه قضاوت و انتخاب قاضی اشاره داشت و افزود: امیرالمومنین علی(ع)، می فرمایند: افضل افراد را برای کار قضاوت انتخاب کنید و هشت صفت برتر اظهار بر حجت، فرو خوردن خشم، عدم اصرار بر اشتباه، طمع نداشتن و ... را برای امر خطیر قضاوت برشمرده‌ اند.

استاندار کرمان؛ از دشواری کار قضاوت نیز سخن گفت و ابراز داشت: ارزش و منزلت کار قضاوت هم به همین میزان سختی کار است.

دادستانی کرمان، همراه همیشگی و راهگشای استان در مباحث امنیتی بوده است


فداکار؛ یادآور شد: دستگاه قضایی پناه مردم است و مردم در هر جایی احساس کنند ظلمی به آنها شده است، به دستگاه قضایی پناه می برند و این بیانگر جایگاه دستگاه قضایی است.

وی با تقدیر از "دادخدا سالاری"، دادستان سابق کرمان، گفت: ایشان فردی بسیار همراه و کف میدان بودند که در حوادث مختلف نقش مهمی برای ساماندهی امور بر عهده داشته اند و اندیشه های ایشان در شورای تامین بسیار راهگشا بوده است.

استاندار کرمان، همچنین با آرزوی توفیق برای "مهدی بخشی" دادستان جدید کرمان، گفت: ایشان سال‌ها در دادستانی مسئولیت داشتند و به این حوزه آشنایی دارند و امیدواریم منشأ توفیقات دستگاه قضایی و خدمت به مردم باشند.

دادستانی کرمان، همراه همیشگی و راهگشای استان در مباحث امنیتی بوده است

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha