پارک علم و فناوری استان کرمان مستقل شد

استاندار کرمان، با تاکید بر پیگیری هر چه سریع تر طرح های دانش بنیان گفت: پارک فناوری استان مستقل شده است و رئیس پارک هم به زودی مشخص و معرفی می‌ شود.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ محمد مهدی فداکار در چهارمین جلسه شورای راهبری فناوری و تولید دانش‌ بنیان استان که در محل سالن شهید مرتضوی استانداری برگزار شد، از آغاز اقدامات خوبی برای توسعه فناوری در استان نام برد و تاکید کرد: این جلسات به صورت هفتگی در استان برگزار و مشکلات پیگیری شود.


وی افزود: طرح‌ های ارائه شده در حوزه دانش‌ بنیان، باید سریع تر پیگیری شود و به مرحله اجرا درآید و مصوبه هیات دولت است که ضمانت نامه‌ های صندوق پژوهش باید توسط بانک‌ ها به‌ عنوان تضامین بانکی قبول شود.


استاندار کرمان تصریح کرد: طرح‌ های تحقیق و توسعه شرکت‌ های صنعتی و معدنی به شرکت‌ های دانش‌ بنیان داخل استان کرمان واگذار شود، ظرفیت علمی و دانشگاهی استان کرمان خوب است، اما متاسفانه عدم استفاده از توان دانشگاه‌ ها و شرکت‌ های دانش‌ بنیان استان باعث شده است، که جوانان کرمانی در تهران شرکت‌ هایی را تاسیس کرده و از استان کرمان مهاجرت کنند.


رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ ریزی استان کرمان نیز از شناسایی ۶ هزار نیاز فناورانه در استان کرمان خبر داد و اظهار داشت: ارتباط بین صنعت و دانشگاه‌ ها و شرکت‌ های دانش‌ بنیان بسیار اهمیت دارد.


جعفر رودری با بیان اینکه در جلسه با شرکت‌ های دانش‌ بنیان زیرساخت، تامین مالی و قوانین و مقررات زائد و اضافی مهمترین مشکلاتی بود که از سوی آنها عنوان شد، گفت: عدم آنتن‌ دهی درست تلفن همراه در برخی نقاط استان یکی از چالش‌ ها در حوزه زیرساختی عنوان شد.


وی با اشاره به اینکه نبود تضامین بانکی از مواردی بود که در حوزه تامین مالی عنوان شد، بیان کرد: بانک‌ ها با شرکت‌ های دانش‌ بنیان همکاری خوبی ندارند.


رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان بیان کرد: توسعه زیرساخت‌ های فیزیکی در محل پارک علم و فناوری کرمان یک ضرورت است، تا در آینده بتوانیم شرکت‌ های دانش‌ بنیان بیشتری در آن مستقر کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha