انباشت ۳۰ هزار خودرو در کارخانجات خودرو سازی‌ بم

استاندار کرمان با اشاره به اینکه حدود ۳۰ هزار خودرو در خودروسازی‌ های شهرستان بم به علت مشکلات گمرکی انباشته شده ایت، گفت: در نشست‌ هایی که با مدیران کشور خواهیم داشت، این مشکل بررسی و حل و فصل خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ محمدمهدی فداکار در سفر به شهرستان بم، هدف خود از این سفر را افتتاح چند طرح در شرق استان اعلام کرد و گفت: برگزاری چندین جلسه با مدیران در فرمانداری شهرستان بم و بازدید از مجموعه ارگ جدید، از دیگر اهداف این سفر می باشد.


وی در بازدید از کارخانه خودروسازی واقع در ارگ جدید بم اظهار داشت: زیرساخت های خوبی در ارگ جدید فراهم شده است، البته مشکلاتی از جمله خروج خودرو و مشکلات گمرکی و ... نیز وجود دارد، که به زودی برطرف می‌ شود.


استاندار کرمان، ادامه داد: ظرفیت‌ های خوبی ایجاد شده است، که امیدواریم تولید روز به روز افزایش پیدا کند و مشکلات پیگیری شود و نیاز بازار خودرو کشور را پاسخ دهد.‌


فداکار؛ با اشاره به اینکه حدود ۳۰ هزار خودرو در خودرو سازی‌ های بم انباشته شده است، گفت: مشکلات گمرکی این خودروها با صحبت‌ هایی که با مدیر گمرکی کشور انجام شده، در جلسه‌ ای که در هفته جاری برگزار می‌ شود، حل خواهد شد.


وی همچنین با اشاره به مشکلات تامین سوخت در شهرستان بم، گفت: گازرسانی این منطقه باید در گذشته انجام می‌ شده، اما هنوز انجام نشده است. مشکل به صورت موقت برطرف خواهد شد و جلسات با فرمانداران شرقی برگزار و امیدواریم تا هفته جاری مشکل برطرف شود.


استاندار کرمان، تصریح کرد: مشکل عدم عرضه خودروها از شرکت‌ ها نیست، بلکه ورود قطعات خودروها از کشورهای دیگر و تحویل اوراق و اسناد به گمرک است، لذا برخی شرکت ها دیرتر این کار را انجام می دهند.


فداکار، افزود: طبق صحبتی که امروز با مدیر گمرک شده، به نسبتی که تسویه نکرده‌ اند، ۱۰ درصد از قطعات خودرو باقی مانده به همان میزان خودرو از آنها برای ضمانت نگه داشته می‌ شود و یا حتی این آمادگی وجود دارد که دو برابر این مقدار ضمانت را نگه دارند و بقیه را خارج کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha