استان کرمان هنوز در حوزه فضای مجازی عقب است

استاندار کرمان، گغت: بستر و زیرساخت مناسب برای فضای مجازی نیاز داریم که استان کرمان در این زمینه عقب است و امیدواریم با قول وزارتخانه تا پایان بهار آینده ارتقا یابد.

عقب ماندن استان کرمان در فضای مجازی

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ محمدمهدی فداکار در جلسه شورای فضای مجازی استان کرمان، با بیان اینکه فضای مجازی واقعیتی غیرقابل انکار است به الزامات آن اشاره داشت و گفت: بستر و زیرساخت مناسب برای فضای مجازی نیاز داریم که استان کرمان در این زمینه عقب است و امیدواریم با قول وزارتخانه تا پایان بهار آینده ارتقا یابد.

وی مبحث مهم دیگر در فضای مجازی را آموزش و سواد رسانه‌ ای عنوان کرد و افزود: عدم آگاهی از مسئله بیشتر به ضرر و زیان منجر می‌شود.

استاندار کرمان ابراز داشت: فضای مجازی ظرفیت خوبی است که در اختیار دوست و دشمن قرار دارد، باید نحوه استفاده از این ظرفیت را بدانیم.

فداکار گفت: در مواجهه، پذیرش و فعال بودن در فضای مجازی باید آمادگی داشته باشیم، ضمن اینکه سرعت پاسخگویی و روایت صحیح را به کار گیریم.

مدیریت فضای مجازی به نفع ارزش ها

وی با تاکید بر اینکه فضای مجازی را باید به نفع ارزش‌ ها مدیریت کنیم، ادامه داد: رها کردن فضای مجازی افتخار ندارد.

استاندار کرمان، اظهار داشت: استان کرمان پیشنهادی را به مرکز ملی فضای مجازی ارائه داده و باید متناسب با ظرفیت‌ ها و تهدیدات استان زیرساخت ها فراهم باشد و کار کنیم.

فداکار گفت: فضای مجازی بستر و ظرفیت بسیار خوبی است. ضمن اینکه زیرساخت ها باید فراهم گردد، توانایی و ظرفیت‌ ها را هم در تولید محتوا افزایش دهیم.

استان کرمان هنوز در حوزه فضای مجازی عقب است

اهمیت فضای مجازی این است که ذهن ها و اندیشه ها را در اختیار خودش می گیرد

نماینده ولی‌ فقیه در استان و امام جمعه کرمان نیز در این جلسه عنوان کرد: در رده‌ بندی علوم، 'موضوع' اهمیت جایگاه را تعیین می‌ کند.

وی بیان کرد: هرچه روح و اندیشه و فکر را مدیریت کند، مهمترین موضوع و علم می‌ شود و در فضای مجازی و حقیقی هم تفاوتی ندارد.

امام جمعه کرمان تصریح کرد: ذهن و فکر فرد است که همه عملیات‌ های بیرونی را مدیریت می‌ کند، لذا هر علمی که می‌ خواهد اندیشه بشر را مدیریت کند، مهم است.

حجت‌ الاسلام علیدادی سلیمانی، گفت: وقتی ذهن را مدیریت کنید اصلا نیاز به فتح جغرافیا نیست. وقتی زمینه ایجاد شود، زمین هم فراهم می‌ شود، پس اهمیت فضای مجازی در این است که به راحتی زمینه‌ ها، ذهن و اندیشه ها را در اختیار خودش می‌ گیرد.

استان کرمان هنوز در حوزه فضای مجازی عقب است

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha